logo

مراکز عرضه دام عید قربان در استان بوشهر اعلام شد

منبع
فارس
بروزرسانی
مراکز عرضه دام عید قربان در استان بوشهر اعلام شد

فارس/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: با تمهیدات لازم، ۱۵ جایگاه در سراسر استان برای عرضه و خرید دام سالم به مناسبت عید قربان مشخص شد

مرتضی بحرانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به در پیش بودن عید قربان اظهار داشت: هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند برای انجام فریضه این روز مبارک، دام مورد نظر خود را از ۱۵ مرکز خرید دام در سطح استان بوشهر تأمین کنند.

وی افزود: علاوه بر موضوع قیمت که مربوط به بازار است، در این جایگاه‌ها دام با رعایت مسائل بهداشتی عرضه شده و در خصوص دام‌های مولد، سازمان اهتمام دارد که به عرصه تولید باز گردند.

این مقام مسئول بیان داشت: عرضه و ذبح دام کاملا‌ً بهداشتی و تحت نظارت ۳۶ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی و ناظران شرعی و ذابحین مجرب مستقر در جایگاه انجام و تمام خدمات دامپزشکی و ذبح دام برای شهروندان و مراجعین بصورت رایگان انجام خواهد شد.

بحرانی گفت: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند، همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی یا سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar