logo

میزان پرشدگی سد‌های استان به ۲۶ درصد رسید

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
میزان پرشدگی سد‌های استان به ۲۶ درصد رسید

صدا و سیما/ مدیرعامل شرکت آب منطقه زنجان، مجموع میزان پرشدگی سد‌های استان در سال آبی جاری را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: میزان پرشدگی در سال آبی سال گذشته نیز ۳۱ درصد بوده است.

باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه زنجان به وضعیت ورودی آب سد‌های استان زنجان در سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اشاره کرد و اظهار داشت: طی این بازه زمانی بیش از ۲۴ درصد آب وارد سد تهم شهر زنجان شده است.

وی با بیان اینکه میزان ورودی آب به سد گلابر ۴۳ درصد بوده است، افزود: ورودی آب به سد کینه ورس ۳۲ درصد و سد تالوار نیز ۲۳ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه زنجان، مجموع میزان پرشدگی سد‌های استان زنجان در سال آبی جاری را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: میزان پرشدگی در سال آبی سال گذشته نیز ۳۱ درصد بوده است.

باقری با بیان اینکه طرح سد مشمپا با حجم مخزن ۳۵۰ میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب مورد نیاز زنجان و ۲۱۹ روستای مسیر به میزان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب و تأمین آب مورد نیاز صنایع منطقه به میزان حدود ۱۷.۵ میلیون مترمکعب اجرایی شده است، ادامه داد: این طرح یکی از مصوبات ویژه سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان بود که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی افزود: سد مشمپا یکی از سد‌های بزرگ استان است که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از آن به‌عنوان یکی از منابع تأمین آب پایدار و قابل اطمینان، بخشی از کمبود آب شرب و صنعت شهر زنجان جبران می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، درباره وضعیت سد مراش، گفت: سد مراش با پیشرفت ۷۸ درصدی در شهر دندی احداث می‌شود که ۴۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن آن است و ۲۶ میلیون مترمکعب آب تنظیمی خواهد داشت و حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب از آن به مصارف صنعتی اختصاص می‌یابد و در صورت تأمین اعتبار لازم امسال آبگیری می‌شود؛ این طرح، آب شرب شهر دندی و ۱۲۲ روستای مسیر را تأمین می‌کند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today