logo

تولید ۵۷ هزار تن محصول باغی در لرستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تولید ۵۷ هزار تن محصول باغی در لرستان

تسنیم/ رئیس جهاد کشاورزی پلدختر از تولید ۵۷هزار تن محصول باغی در این شهرستان خبر داد.

احمدرضا ساتیاروند، رئیس جهاد کشاورزی پلدختر در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار کرد: پلدختر در بخش کشاورزی و دامپروری بیشترین اشتغال را در سطح لرستان دارد.

او افزود: 80درصد اشتغال پلدختر به تولیدات کشاورزی، باغی و زراعی وابسته است، به‌طوری‌که در این شهرستان 101هزار تن گندم، 35هزار تن سبزی و صیفی، 96هزار تن مزارع زراعی نظیر جو، حبوبات و شلتوک تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر عنوان کرد: 57هزار تن محصول باغی و محصولات دامی و 18هزار تن محصول دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین  آبیاری‌های تحت‌فشار، گلخانه‌ای، بسته‌بندی، فرآوری محصولات باغی و صیفی جزو طرح‌های جهاد کشاورزی در آینده است.

ساتیاروند اذعان کرد: ما باید صنایع وابسته به محصولات کشاورزی در پلدختر را توسعه دهیم تا درآمد کشاورزان و در آمد سرانه افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر خاطرنشان کرد: ما باید با ایجاد سردخانه، فرآوری، تقویت بازارچه‌های محلی، حضور در نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی و ایجاد بازارچه‌های محلی در داخل شهرستان و شهرستان‌های همجوار بتوانیم محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان نماند و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده برسد.

ساتیاروند با بیان اینکه اعتباری برای ترمیم و تعمیر جاده‌های بین مزارع و باغی در اختیار جهاد کشاورزی قرار نگرفته‌است، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده و با همیاری شهرداری‌ها و تحویل ماشین‌آلات به‌صورت امانی در آینده مشکلات جاده‌های باغی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی از اولویت‌های این اداره است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده دو ایستگاه از ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و چهار ایستگاه پمپاژ دیگر حدود 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم به‌زودی کار راه‌اندازی و تکمیل ایستگاه‌های جایدر و رنگین‌بان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.


آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره