logo

انهدام باند کلاهبرداران هرمی ۱۰۰ میلیاردریالی در فارس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
انهدام باند کلاهبرداران هرمی ۱۰۰ میلیاردریالی در فارس

ایرنا/ فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام یک باند کلاهبردار که اعضای آن مبلغ یکصد میلیارد ریال از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقات اپراتورهای تلفن همراه اخاذی کرده بودند، خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی شکایت یک شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه برنده شدن در یکی از مسابقات اپراتورهای تلفن همراه، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان اپراتورهای تلفن همراه و برنده شدن در یکی از مسابقات این اپراتور، از وی درخواست می‌کنند تا برای دریافت جایزه ۲۰۰ میلیونی خود پای دستگاه عابر بانک برود.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متهمان علاوه بر کشاندن شاکی به جلو دستگاه عابر بانک، با مهندسی اجتماعی به اطلاعات همراه بانک وی دسترسی پیدا کرده و در چندین مرحله از چند حساب شاکی، مبلغ پنج میلیارد ریال برداشت کرده بودند.
حبیبی تصریح کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی سه نفر به هویت‌های معلوم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، تیمی از افسران پلیس فتا استان فارس به استان تهران مراجعه و آنها را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه متهمان برای ناشناس ماندن خود با اجاره کردن حساب‌های بانکی و سیم کارت‌های مختلف از دیگران، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، گفت: تاکنون این افراد، به کلاهبرداری از ۴۰ نفر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند.
این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب بانکی آنان و دریافت جوایز، نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمی‌باشد، افزود: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری استان فارس گزارش کنند.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online