logo

اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در مهدی‌شهر

منبع
فارس
بروزرسانی
اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در مهدی‌شهر

فارس/ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهیدشهر از اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در سه حوزه چشمه روزیه، شلی و فولادمحله این شهرستان خبر داد.

قاسم لالاییان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» پروژه کنترل سیلاب و آبخوان‌داری در شهرستان مهدی‌شهر اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساخت این پروژه 355 مترمکعب عملیات خاکی و 2 هزار و 675 مترمکعب حجم عملیات سنگی ملاتی پیش‌بینی شده است.

لالاییان تصریح کرد: این پروژه آبخیزداری از طرح‌های مهم و شاخص شهرستان مهدی‌شهر است که می‌تواند با مدیریت روان‌آب‌های سطحی تحول خوبی در بخشی از این شهرستان ایجاد کند.

وی افزود: تکمیل این پروژه علاوه بر کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها نقش به‌سزایی در تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی نیز دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر هدف از احداث این طرح را پیشگیری از خسارات ناشی از سیل، کنترل روان‌آب‌ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک، کمک به تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و احیای عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه عنوان کرد.

لالاییان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه آبخیزداری در مدت یک سال ساخته می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today