logo

دستگیری ۶۶ نفر از محکومان متواری در همدان

منبع
فارس
بروزرسانی
دستگیری ۶۶ نفر از محکومان متواری در همدان

فارس/ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 66 نفر از محکومان متواری شناسایی و دستگیر شدند.

سید هادی مصطفوی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی پیشگیری از سرقت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش پرونده سرقت در سال 1402 نسبت به سال 1401 روبرو بوده‌ایم.

وی در بحث آمار سرقت به بیان این نکته پرداخت که در این موضوع دو دسته آمار وجود دارد، یک بخش مربوط به آمار اعلامی قوه قضاییه و بر اساس شاخص ورودی پرونده‌ها و دیگری آماری که در حوزه فراجا بر اساس میزان وقوع جرائم و کشفیات است که بعضا این آمارها بعضا با هم مطابقت ندارند.  

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: به منظور رفع مغایرت آماری، مرکز پیمایش جرائم در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تشکیل شد تا آماره ماهیانه این دو نهاد استخراج و با بررسی کارشناسی و تطبیق آمارهای اعلامی علت مغایرت آماری شناسایی و در خصوص رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اقدام رئیس کل دادگستری استان همدان در تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، یکی از مباحث مورد تاکید را پیگیری بحث محکومین متواری دانست که در این زمینه با اقدامات صورت گرفته با همکاری فراجا از ابتدای سال تا 25 اردیبهشت، تعداد 66 نفر از محکومین متواری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

مصطفوی عنوان کرد: با توجه به عدم اجرای برخی مصوبات در کمیسیون‌های مقابله و پیشگیری از سرقت باید تمام مصوبات استخراج و علت عدم اجرای آن توسط برخی از نهادها مشخص شود.

وی افزود: در راستای پیشگیری از جرم سرقت در حوزه نهادهای دولتی و ارگان‌ها باید مسئولین ذیربط اقدامات پیشگیرانه لازم در صیانت از اموال دولتی و بیت المال را انجام دهند و نیز از ظرفیت دهیاری‌ها و شورای روستا جهت تجهیز و نصب دوربین مداربسته استفاده کنند‌.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today