logo

شنا در سدهای همدان ممنوع است

منبع
فارس
بروزرسانی
شنا در سدهای همدان ممنوع است

فارس/ معاون شرکت آب همدان گفت: شنا کردن در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان همدان ممنوع است.

مرتضی احمدی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها افزود: این تغییرات دما باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان همچنین افزود: وجود جریان‌های قوی زیر سطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها باعث کشیده شدن شناگران به سمت آبگیرهای سد می‌شود و مرگ حتمی شناگران را به دنبال دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورت بروز حادث تمام مسؤلیت ناشی از آن متوجه فرد خواهد شد.احمدی رحمت ضمن تاکید بر اینکه تاسیسات یاد شده محل مناسبی برای شنا نیست، از هموطنانی که این اماکن را برای تفرج انتخاب می کنند، درخواست کرد تا به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده به علایم هشدار دهنده نصب شده در اطراف سدها و بندهای انحرافی و تذکر ماموران توجه جدی کنند.

وی به اقدامات مختلف برای جلوگیری از شنا در دریاچه سدها و بندهای انحرافی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: مکاتبه با دهیاران روستاهای اطراف سدها انجام شده تا همشهریان و گردشگران را از مخاطرات ناشی شنا در دریاچه سدها مطلع کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان از نصب علائم و تابلوهای هشدار در اطراف دریاچه سدها و بندهای انحرافی و تغذیه مصنوعی‌ها و همچنین مسدود کردن راه های منتهی به دریاچه سدها خبر داد و یادآور شد: ماموران این شرکت با توزیع بروشور، گردشگران را از اسیب های شنا در سدها مطلع می کنند.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today