logo

احداث ۶۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
احداث ۶۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان

ایسنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از در دست احداث بودن ۶۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان خبر داد.

عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه قرارگاه اقتصاد کشاورزی لرستان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش محصولات کشاورزی، یکی از الزامات صنعتی‌سازی، تجاری‌سازی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی است‌.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۲۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: ۶۰ واحد در حال ساخت هم در دستور کار داریم که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. با تکمیل این واحدها، بخش عمده‌ای از محصولات علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، قابلیت صادرات پیدا خواهند کرد.

او با اشاره به افزایش تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال ۵۵۰ هزار تن گندم تولید شود که یک رکورد بی‌سابقه است.

وی به افزایش سه برابری دانه‌های روغنی هم اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۴۵ برابری رفع تداخلات اراضی در استان بودیم که قابل تامل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تولید مرغ استان در دولت سیزدهم از ۷۳ هزار تن به ۹۳ هزار تن رسید، افزود: برنامه‌ریزی ما این است که تولید مرغ در استان به ۹۵ هزار تن افزایش پیدا کند.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy