logo

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان زنجانی

منبع
ايمنا
بروزرسانی
هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان زنجانی

ایمنا/ مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط جوی پیش آمده، هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی صادر شده است.

ارسطو محمدی، مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا پایان امروز احتمال رگبار باران رعد و برق و وزش موقت باد شدید در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.
وی افزود: منطقه اثر این شرایط جوی زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان به ویژه در ارتفاعات استان اثر مخاطره آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد بود.
مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: در همین راستا به کشاورزان توصیه می‌شود؛ نسبت به ایجاد استحکامات لازم و تنظیم و تهویه دما و رطوبت در انبارها گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و واحدهای طیور و دامداری‌های خودداری کنند.
وی گفت: همچنین به عشایر و دامداران توصیه می‌شود در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها خودداری کنند.
محمدی تصریح کرد: خودداری از استقرار کندوها در ارتفاعات و کنار جاده‌ها و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، جمع‌آوری و انتقال بقایای گیاهی و پاکسازی انهار و جوی‌ها در مزارع و باغات خودداری از سمپاشی و محلول‌پاشی خودداری از برداشت و دیو محصول در فضای باز از دیگر توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان است.

وی همچنین از کشاورزان خواست که در زمان وقوع وزش بادهای نسبتاً شدید از قرارگیری در کنار درختان خشکیده و تأسیسات ناامن و در زمان وقوع رعد و برق از حضور در مکان‌های پرخطر اجتناب کرده و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خطر بیاندیشند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today