logo

آذربایجان غربی آماده استقبال از جشن عید غدیر خم شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آذربایجان غربی آماده استقبال از جشن عید غدیر خم شد

ایرنا/ معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای استقبال از جشن عید سعید غدیر خم در استان انجام و ۵۷۰ آیین ویژه برای این ایام در شهرستان های مختلف تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام رحمان خضرلو، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۳۲ جشن تجمیعی و ۴۳۸ مراسم شاخص است که به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم و هفته ولایت و امامت در جای جای آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین ۳۳۳ موکب و ایستگاه صلواتی در روزهای دهه ولایت و امامت به دادن نذری و احسان به شهروندان در نقاط مختلف استان خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از ۴۲۱ هزار پرس غذا نیز به مناسبت غدیر خم به ویژه در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
خضرلو اضافه کرد: اجرای برنامه‌های معرفتی و پرده خوانی غدیر در سطح استان برای گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان، برگزاری جلسات متعدد با فعالان مردمی غدیر و هیئت‌های مذهبی، برپایی جشن های تجمیعی، پویش ۱۱۰ دیگر در استان و برگزاری اجتماع بزرگ اهل سنت از ویژه برنامه های غدیر طی سال جاری است.
وی از برگزاری اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خبر داد و گفت: پیاده‌روی مردمی غدیریه، راه‌اندازی پویش خانه علوی، محله علوی و اطعام علوی، تجلیل از برگزیدگان حوزه تبلیغ، اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای مراسم، تولید و نشر پوسترهای معرفتی دهه ولایت و امامت و برگزاری جشن برای نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه های روزهای منتهی به عید سعید غدیرخم در سال جاری به شمار می رود.
وی افزود: همچنین امسال جشن پنج روزه غدیر برای نوجوانان دختر و بانوان در پارک بانوان ارومیه برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، اجرای تئاتر برای کودکان، گروه های سرود، قرائت قرآن ویژه نوجوانان و برنامه های ویژه این گروه سنی شامل نقاشی، پازل، مداحی، کیک آرایی، پرده خوانی در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تهیه فتوکامنت‌های ذکر فضائل حضرت علی(ع)، راه‌اندازی پویش «مثل علی عاشق نبی»، برگزاری و اجرای برنامه توسط کانون های فرهنگی و تبلیغی استان از دیگر برنامه های این ایام است.
خضرلو ادامه داد: راه اندازی پویش زیباترین جمله برای غدیر و اجرای آن توسط روحانیون در سطح مساجد، نشر محتوای تبلیغی، اجرا و برگزاری برنامه ویژه غدیر توسط مؤسسات فرهنگی، برپایی غرفه کودک و نوجوان، فعالیت و اجرای برنامه توسط اقلیت‌های دینی در خصوص فضائل امام علی(ع)، پویش ختم قرآن و صلوات در خانه های قرآنی و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی از دیگر ویژه برنامه های غدیر است که دراین ایام برگزار خواهد شد.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today