logo

هشدار نارنجی رگبار و تندباد در شمال و مرکز آذربایجان غربی

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
هشدار نارنجی رگبار و تندباد در شمال و مرکز آذربایجان غربی

صدا و سیما/ بر اساس هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، رگبار متناوب باران، مه‌گرفتگی و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) و تندباد لحظه‌ای از امروز در استان آغاز می‌شود.

بر اساس هشدار نارنجی شماره ۱۳ و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، مه‌گرفتگی، رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) و تندباد لحظه‌ای از امروز در نیمه شمالی و مرکزی استان آغاز می‌شود و تا اوایل روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ادامه دارد.
در این شرایط احتمال مخاطره رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ)، مه‌گرفتگی و تندباد لحظه‌ای وجود دارد که بر اثر آن آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
در این شرایط آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای رگبار باران و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه‌ای و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today