logo

کهگیلویه و بویراحمد امسال در خرید تضمینی گندم رکورد جدید ثبت می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کهگیلویه و بویراحمد امسال در خرید تضمینی گندم رکورد جدید ثبت می‌کند

ایرنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری استان ادامه دارد .بیش از ۸۰ هزار تن گندم سیلویی و بذری در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده است و آمارها از ثبت یک رکورد تاریخی نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل در منطقه حکایت می کند.

سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: میانگین خرید تضمینی خرید گندم در سال های گذشته ۴۰ هزار تن بود. سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۳۶ هزار تن خرید مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سال گذشته با شاخص های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت حدود ۷۴ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شد.

وی ادامه داد: وضعیت نشان می دهد که در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی در بخش خرید تضمینی گندم ثبت شده است. معتمدی پور تاکید کرد: به همت تولید کنندگان، کشاورزان و تمامی دست اندرکاران و کارشناسان اجرایی و تحقیقاتی امسال این استان یکی از استان های با تولید بالای گندم است و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تا این لحظه که هنوز هم بحث خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری وجود دارد بیش از ۸۰ هزار تن گندم سیلویی و بذری از کشاورزان هم استانی خرید شده است.

معتمدی پور تاکید کرد: کار خرید گندم هم به تازگی در مناطق سردسیری استان آغاز و تاکنون ۳۰۰ تن خردیاری شده است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم در استان در سال زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ هزار هکتار ان دیم و ۲۰ هزار هکتار آن آبی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سطح زیر کشت امسال آنچنان افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته است.

معتمدی پور تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود میزان خرید گندم تضمینی به همراه گندم بذری به حدود ۹۰ هزار تن هم برسد.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today