logo

پنجمین نزاع دهه هشتادی‌ها در مشهد؛ کل‌کل مرگبار به‌خاطر هیچ!

منبع
خراسان
بروزرسانی
پنجمین نزاع دهه هشتادی‌ها در مشهد؛ کل‌کل مرگبار به‌خاطر هیچ!

خراسان/ درگیری چند جوان دهه هشتادی که با کل کل و غرور جوانی همراه بود، در حالی با قتل یکی از آن‌ها به پایان رسید که طی دو هفته گذشته پنجمین نزاع مرگبار در مشهد رقم خورد.

دقایق اولیه بامداد روز گذشته بود که تلفن قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا درآمد و خبر جنایتی هولناک، خواب را از چشمان مقام قضایی ربود. دقایقی بعد قاضی محمود عارفی‌راد، در حالی عازم بیمارستان رضوی مشهد شد که گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی مشهد نیز در کنار وی قرار گرفته بودند.
بررسی‌های مقدماتی نشان داد جوان 22 ساله‌ای به نام «حمیدرضا-ی» هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و جان خود را از دست داده است. طولی نکشید که تجربیات و راهنمایی‌های قاضی ویژه قتل عمد کارساز شد و کارآگاهان به سرنخ‌هایی از نزاع شبانه چند جوان خودروسوار رسیدند که در بولوار توس مشهد رخ داده بود. بنابراین گروه ویژه کارآگاهان که با هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (سرپرست پلیس آگاهی مشهد) وارد عمل شده بودند، پس از کسب دستورات قضایی به طرف بولوار توس حرکت کردند اما قبل از آن یکی از شاهدان نزاع که در مرکز درمانی حضور داشت، به کارآگاهان گفت: خواهرزاده‌ام (مقتول) پرایدش را به تازگی تعمیر کرده بود که شب هنگام با یکدیگر سوار پراید او شدیم و از توس 35 به طرف توس 39 آمدیم. آن‌جا من پیاده شدم تا کنار خودپرداز امور بانکی را انجام بدهم و خواهرزاده‌ام به سمت خیابان امام هادی رفت ولی چند دقیقه بعد با من تماس گرفت و از من خواست به دادش برسم چرا که چند جوان قصد دارند او را کتک بزنند! وقتی من به طرف میدان امام هادی بازگشتم در مسیر دو خودروی پژو پارس و پراید نقره‌ای را دیدم که یکی از آن‌ها جلوی پراید سفید خواهرزاده‌ام را سد کرده و دیگری هم از پشت سر به او زده بود. آن‌ها پیاده شدند و به طرف خواهرزاده‌ام هجوم بردند.در همین حال حمیدرضا فریاد می‌زد که عکس بگیر! من هم اگر چه با گوشی تلفن همراهم و در تاریکی شب از آن‌ها عکس تهیه کردم ولی چون نگرانی زیادی داشتم و دستانم می‌لرزید پلاک خودروی آن‌ها ناخوانا شد.
با این سرنخ مهم، بلافاصله سروان حیرانی، یکی از افسران تجسس کلانتری سپاد نیز به کارآگاهان پلیس آگاهی پیوست و بدین ترتیب دامنه تحقیقات به توس 64 کشید چرا که بررسی‌های شبانه تعداد زیادی از پلاک خودروها بالاخره به نتیجه رسید و مالک اصلی پلاک در خیابان شهید ثنایی شناسایی شد. در حالی که سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمدآگاهی) سرپرستی کارآگاهان را به عهده داشت، گروه عملیاتی وارد خیابان ثنایی شدند اما در یک لحظه ماجرای تبهکاری دیگری رخ داد و آن‌ها با دزدانی روبه‌رو شدند که قصد دستبرد به یک مغازه را داشتند. حالا عملیات دستگیری متهمان به قتل با ماجرای سرقت گره خورده بود که بالاخره کارآگاهان در دو شاخه عملیاتی و با همکاری و همیاری نیروهای کلانتری سپاد، موفق شدند یکی از سارقان را که خود ماجرای حیرت‌انگیزی دارد در حالی دستگیر کنند که با هجوم دزدان موتورسوار به سوی نیروهای انتظامی، صحنه‌های دلهره‌آوری در دل شب رقم خورد.
با وجود این، شاخه عملیاتی اصلی کارآگاهان تا صبح روز گذشته سه تن از متهمان به قتل را به دام انداختند که در نزاع مرگبار نقش داشتند. با انتقال سه متهم به پلیس آگاهی، بازجویی‌های فنی از آنان در حضور قاضی محمود عارفی‌راد آغاز و مشخص شد که متهمان به خاطر کل کل ساده و غرور جوانی با یکدیگر درگیر شده‌اند که در این میان جوان 22 ساله هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.
سه متهم این پرونده که 17، 18 و 29 ساله هستند و به ترتیب «محمدجواد-س»، «نیما-ر» و «محمدامین-ر» نام دارند به درگیری با جوان 22 ساله اعتراف کرده‌اند که تحقیقات بیشتر زیر نظر سروان آرمین منفرد (افسر پرونده) همچنان ادامه دارد.

 

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today