logo

برق نیروگاه اتمی بوشهر وارد شبکه سراسری شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برق نیروگاه اتمی بوشهر وارد شبکه سراسری شد

ایرنا/ رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر پس از انجام ۵۷ روز تعمیرات دوره ای، از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز ۲۹ خردادماه مجدد به شبکه سراسری برق وصل شد.

رضا بنازاده، رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: تأمین و برقراری بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن تجهیزات مهم و همچنین افزایش طول عمر مفید تجهیزات تولید نیروگاه اتمی بوشهر از اهداف تعمیرات دوره ای و جایگزینی سوخت جدید نیروگاه است.
وی افزود: نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید یک‌هزار مگاوات، از زمان راه‌اندازی تا قبل از توقف واحد برای تعمیرات دوره ای، با رسیدن به مرز تولید ۶۶ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی‌ها ایفا کرده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: در تابستان سال گذشته این نیروگاه، ۷.۶ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرد که در عبور از پیک تابستانی اثراگذار بوده است.
بنازاده ادامه داد: امسال نیز با هماهنگی های انجام شده با وزارت نیرو در موعد از پیش طراحی شده، عملیات سوخت‌گذاری و تعمیرات نیروگاه بوشهر آغاز، در موعد مقرر به پایان رسید و به شبکه برق سراسری پیوست.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از زمان تولید برق تاکنون معادل ۱۰۳.۲ میلیون بشکه نفت خام صرفه‌جویی و از انتشار نزدیک به ۶۳.۳۹ میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست محیطی جلوگیری کرده است.
بنازاده بیان کرد: این نیروگاه به‌صورت کامل توسط متخصصین ایرانی اداره می شود.
نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین نیروگاه هسته ای ایران از سال ۱۳۹۰ راه اندازی و پس از پایان عملیات سوخت گذاری و تعمیرات اساسی در اسفند ۱۳۹۴ به شبکه برق سراسری متصل شد.
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر برای سوخت‌گذاری سالانه در دوم اردیبهشت سال جاری خاموش و از مدار تولید برق خارج شده بود.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar