logo

مقاوم‌سازی ۷۳ درصدی واحدهای مسکونی روستایی قزوین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مقاوم‌سازی ۷۳ درصدی واحدهای مسکونی روستایی قزوین

ایرنا/ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: ۷۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان تاکنون بهسازی و مقام سازی شده است.

فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به اقدام صورت گرفته از سوی این نهاد در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، اظهار کرد: وضعیت بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی ادامه داد: در عین حال نیز در تلاش هستیم تا در بخش‌هایی که مشارکت و استقبال مردم از تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی کمتر است را با اتخاذ تمهیداتی این تسهیلات را جهت ایمن کردن واحدهای مسکونی روستایی به متقاضیان واگذار کنیم.
به گفته وی، ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم‌سازی شده که این میزان در مقایسه با آمار کشوری، قزوین را به رتبه نخست در بین تمامی استان‌ها قرار داده است.
سبحانی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مورد مقاوم‌سازی قرار گرفته‌ است، یادآور شد: انجام این مساله با نظارت عالی بنیاد مسکن استان قزوین و مجموعه نظام فنی روستایی از جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و استانداردهای ساخت و ساز مورد کنترل قرار گرفته است.
وی، سهمیه ابلاغی بهسازی مسکن روستایی استان قزوین را در سال گذشته 8 هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد سهمیه، 3 هزار واحد تاکنون احداث شده، 4 هزار و ۶۰۰ متقاضی نیز موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ۶ هزار فقره پرونده متقاضیان هم جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها از سوی این نهاد ارسال شده است.
سبحانی خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک بانک‌های عامل استان قزوین در تسریع روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی بدون شک فراراه و راهگشا خواهد بود.
این مسئول امور روستایی اضافه کرد: با توجه به همراهی و تصویب دولت سیزدهم، خوشبختانه طی سال گذشته سقف تسهیلات بانکی در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی به 3 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این موضوع از سوی متقاضیان روستایی بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تأکید کرد: پرونده ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی واحد مسکونی در قالب متمم تسهیلات بانکی نیز از تسهیلات جدید بهره مند شدند.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today