نماد آخرین خبر

تاکید رئیس شورای قضائی لرستان بر کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری

منبع
فارس
بروزرسانی
تاکید رئیس شورای قضائی لرستان بر کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری

فارس/ رئیس شورای قضائی لرستان برنامه‌ریزی در جهت کاهش ورودی پرونده به دادگستری را ضروری عنوان کرد و گفت: ارفاقات قانونی در راستای اصلاح مجرم وضع شده‌اند و باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری، رئیس شورای قضائی استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب بر تکریم ارباب رجوع و حسن برخورد با آنان تاکید کرد و گفت: مدیران قضائی و قضات بایستی مطالعه دقیق و اجرایی کردن سند تحول و برنامه عملیاتی قوه قضاییه را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.

وی با تاکید بر کاهش پرونده‌های معوق و مسن و تعیین تکلیف هر چه سریعتر آنها که منجبر به کاهش اطاله دادرسی می‌شود، بیان کزد: اتقان آرا یکی از برنامه های بسیار مهم قوه قضائیه است که قضات باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.
نماینده عالی دستگاه قضا با اشاره به اینکه مجازات‌های جایگزین حبس یکی از شاخص‌های ارزیابی است و در ارتقاء جایگاه دادگستری تاثیر بسزایی دارد که باید مورد اهتمام قضات محترم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مجازات‌های جایگزین حبس در مواردی که مجرم شرایط آن را دارد از آسیب‌هایی که متوجه مجرم و خانواده او و نیز جامعه می شود جلوگیری کرده و سبب کاهش ورودی زندان و اصلاح مجرم می‌شود.

شهواری با اشاره به اینکه سرقت و تیراندازی احساس امنیت در جامعه را از بین می‌برد، تاکید کرد: باید با سارقین و کسانی که تیراندازی میکنند سختگیرانه برخورد شده و با مجازات بازدارنده و تکمیلی نسبت به کنترل و کاهش جرایم مذکور اقدام نمود و چون عمده سرقت‌ها ، سرقت‌های خرد است که توسط معتادین متجاهر انجام می شود لذا افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ و جمع آوری معتادین متجاهر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: ارفاقات مسئله‌ای است که اگر به وسیله آن زمینه اصلاح مجرم فراهم می‌شود باید در دستور کار قرار بگیرد، چرا از آسیب‌های که متوجه مجرم و خانواده او است جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای قضائی استان برنامه ریزی در جهت کاهش ورودی پرونده به دادگستری را ضروری عنوان کرد و گفت: ارفاقات قانونی در راستای اصلاح مجرم وضع شده‌اند و باید در دستور کار قرار گیرد.

شهواری تاکید کرد: تمام اقدامات و برنامه های تدوین شده باید به رضایتمندی ارباب رجوع ختم شود و باستی یا نهایت صبر و آرامش با آنها برخورد کرده و آنها را در رابطه با مسائل و مشکلاتشان اقناع کنیم.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy