logo

هشدار نارنجی هواشناسی درباره تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار نارنجی هواشناسی درباره تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

فارس/ اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تقویت فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های شدید فصلی و محلی در همه مناطق استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص تقویت فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های شدید فصلی و محلی در همه مناطق استان اردبیل از بعدازظهر جمعه اول تیر تا اواخر وقت دوشنبه چهارم تیر، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
بر این اساس، رخداد تندبادهای لحظه‌ای، گاهی رگبار شدید باران همراه با رعدوبرق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب و رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها، انتظار می‌رود.
آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کو‌ه‌ها، لغزندگی در برخی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.
اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today