logo

بارندگی در خراسان شمالی ۳۷/۲ درصد افزایش یافت 

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بارندگی در خراسان شمالی ۳۷/۲ درصد افزایش یافت 

ایرنا/ مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه سال آبی جاری ( ابتدای مهرماه پارسال تا اول تیرماه امسال) ۲۵۶.۸ میلیمتر باران در استان ثبت شد که این رقم نسبت به سال آبی قبل ۳۷.۲ درصد افزایش دارد. 

نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: بارش ۱۸۷.۲ میلیمتر باران در ۹ ماهه سال آبی گذشته در استان گزارش شده است که بر این اساس در سال آبی جاری بارش باران به میزان ۶۹.۶ میلیمتر بیشتر ثبت شد.

وی افزود: میزان بارش در استان در بلند مدت ۲۴۰.۱ میلیمتر گزارش شده است که بر این اساس میزان بارش ها در ۹ ماهه سال آبی جاری هفت درصد نسبت به بلندمدت افزایش دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: میانگین بارش در سال آبی در استان ۲۵۸.۴ میلیمتر است که بر این اساس در ۹ ماهه امسال ۹۹.۴ درصد از بارش ها محقق شده است و این رقم در کشور ۹۴.۹ درصد گزارش شد.

افزایش بارش های بهاره 

داداشی درباره میزان بارش ها در سه ماهه امسال گفت: بهار امسال ۱۲۸.۶ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این رقم نسبت به دوره آماری بلند مدت که ۹۵.۱ میلیمتر است با افزایش ۳۵ درصدی همراه شد.

وی با بیان اینکه بارندگی بهاره پارسال در استان ۷۶ میلیمتر ثبت شد که بر این اساس بارش های سه ماهه امسال ۷۰ درصد افزایش دارد افزود: در این مدت ایستگاه مهمانک با ۲۷۶ میلیمتر بیشترین و ایستگاه دشت با ۴۴ میلیمتر کمترین بارش را در میان ۱۹ ایستگاه اقلیم شناسی و سینوپتیک استان دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی شهرستان بجنورد در فصل بهار امسال ۷۸.۸ میلیمتر بارش ثبت کرد که این رقم نسبت به دراز مدت ۱۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today