logo

تصاویری از مهمانی باشکوه کیلومتری غدیر در بیرجند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تصاویری از مهمانی باشکوه کیلومتری غدیر در بیرجند

تسنیم/ مهمانی کیلومتری غدیر همزمان با دیگر مراکز استان‌ها از ساعت ۴ تا پایان شب با برپایی بیش از ۲۰۰ موکب در بیرجند مرکز خراسان جنوبی در حد فاصل گلزار شهدای گمنام تا میدان قدس برگزار شد.

در عید غدیر آوای جبرئیل پیچد در ارض و سما «بـلغ مــا انـزل الیک» فـرمـان فرمان خدا است. غدیر روز عید ولایت است و این آغاز هدایت است.

مهمانی غدیر روز عید سعید غدیر همزمان با دیگر مراکز استان‌های کشور از ساعت 4 تا پایان شب با برپایی بیش از 200 موکب در بیرجند مرکز خراسان جنوبی در حد فاصل گلزار شهدای گمنام تا میدان قدس برگزار شد.

در این موکب‌ها خدمات بسیاری از آرایشگری، واکس کفش و دوخت چادر، و پذیرای از مردم با شربت و شیرینی و غذا ارائه می‌شد.

در این مراسم که معاونان استاندار، فرماندار بیرجند و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند با پخش اذان، نماز جماعت در شامگاه   عید غدیر در بوستان شهدای گمنام و در طول مسیر برپایی موکب‌های میهمانی غدیر اقامه شد.

همچنین با حضور استاندار و معاونانش و فرماندار بیرجند و حضور گسترده گروه‌های مختلف مردم  جشن شام غدیر توسط گروه جهادی غدیر در بوستان شهدای گمنام برگزار شد و پیر و جوان و زن و مرد شرکت کننده در این جشن با علی مولا علی و یا علی گویان با مولای خود در روز آغاز امامت آن حضرت بیعت کردند.

در جشن شام غدیر که با نور افشانی همراه بود، برنامه‌های شاد و متنوعی چون مولودی خوانی، اجرای سرود توسط گروه سرود پسران و دختران فانوس، تک خوانی سرود و... اجرا شد.

 

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today