logo

سیل در کمین گلستان با بارش‌ رگباری باران

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سیل در کمین گلستان با بارش‌ رگباری باران

ایرنا/ مدیرکل هواشناسی گلستان از تداوم بارش‌های رگباری تا امشب در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بارش‌های موثر و رگباری در مناطق شمال غربی گلستان در حال باریدن است.

امان‌محمد کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: در حال حاضر بارش رگباری باران به همراه رگبار و رعد و برق برخی از نقاط استان را فرا گرفته است و تا امشب با شدت ادامه دارد.
وی نسبت به احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان هشدار داد و افزود: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی آبگرفتگی خیابان و معابر، وقوع روان آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه محتمل است.
مدیرکل هواشناسی گلستان تاکید کرد: فعالیت این سامانه بارشی از سه‌شنبه هفته جاری در گلستان آغاز شده و اوج فعالیت آن، امروز است گرچه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد اما به تدریج از شدت بارش‌ها کاسته شده و رشد ابر به همراه رگبار و رعد و برق‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
کمالی با بیان اینکه فردا جمعه هشتم تیر و در روز انتخابات ریاست جمهوری شرایط جوی استان گلستان به صورت موقت پایدار خواهد بود، تصریح کرد: بارش‌های فردا قابل توجه نیست و در حد رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در برخی از نقاط است.
وی از گلستانی‌ها خواست موقع فعالیت این سامانه ناپایدار جوی از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کرده و هنگام تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.
مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر درازنو با دمای ۱۰ درجه و پارک ملی گلستان با دمای ۲۰ درجه سردترین نقطه استان گلستان هستند، یادآور شد: امروز حداکثر دمای استان گلستان به ۲۸ درجه می‌رسد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today