logo

ضرب‌الاجل ۲ ماهه دادستان به کشتارگاه‌های مرغ همدان

منبع
فارس
بروزرسانی
ضرب‌الاجل ۲ ماهه دادستان به کشتارگاه‌های مرغ همدان

فارس/ دادستان همدان با اشاره به کیفیت پایین مرغ کشتار شده در کشتارگاه‌های همدان گفت: دو ماه فرصت به کشتارگاه‌ها برای اصلاح روند کار داده شده در غیر این صورت اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.

عباس نجفی، دادستان همدان در سالن جلسات دادگستری با بیان اینکه پیشگیری، احیای حقوق عامه و نظارت بر دستگاه‌ها از طریق سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری انجام می‌شود اظهار کرد: سند تحول قضایی در ابتدای سال جاری بازبینی و بازنگری شد این سند در سال ۹۹ تنظیم شده بود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این سند برنامه‌دار و هدفمند ترسیم شد ادامه داد: در دستگاه قضای استان شاخص‌های سند تحول در چهار فصل طراحی شد.

دادستان همدان با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی مهمترین مبحث بود و مبحث دیگر اتقان آرا که تحقق مطلوب آن نیازمند تلاش وافر است گفت: البته باید اذعان کرد استان همدان از حیث اتقان آرا جز دو استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی به عنوان یکی از شاخص‌های سند تحول قضایی عنوان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با رویکرد شناسایی چالش‌ها و مطالبه از دستگاه‌های متولی موارد را در دستور کار قرار داده است.

نجفی تثبیت مالکیت را از دیگر شاخص‌ها معرفی کرد و افزود: اسناد عادی در جایی ثبت نمی‌شود که در این راستا سامانه ثبت راه‌اندازی شد که افراد دارای سند عادی بتوانند در این سامانه اسناد مورد نیاز را بارگزاری کنند.

وی گفت: مزیت این سامانه آن است که مشاورین املاک دیگر قرارداد تنظیم نمی‌کنند و فقط مشاوره‌دهنده و واسطه فروشنده و خریدار و مالک و موجر خواهند بود.

نجفی در ادامه به موضوع کیفیت آب شرب همدان و پیگیری و ورود به این قضیه اشاره کرد و ادامه داد: برای آب همدان در سال ۱۴۰۱ به خاطر ضعف مدیریت چالشی اساسی ایجاد شد که امسال بخش عمده آب از سد اکباتان تامین می‌شود و کیفیت آن مطلوب‌ شده است، ضمن اینکه مطمئن باشید ذره‌ای در موضوع سلامت مردم مماشات نداریم.

وی به کیفیت پایین مرغ کشتار شده در همدان اشاره کرد و افزود: مرغ تولیدی در کشتارگاه‌های استان به دلیل عدم رعایت ظرفیت اسمی استاندارد لازم را ندارند و این موضوع سبب شده بوی نامطبوع داشته و طعم مطلوب نداشته باشد.

دادستان همدان با بیان اینکه دو ماه فرصت به کشتارگاه‌ها برای اصلاح روند کار داده شده و آنها نیز در حال اجرای موارد هستند گفت: در صورت عدم اصلاح فرایند اجازه فعالیت به کشتارگاه‌ها داده نخواهد شد.

وی به وضعیت نامناسب ایستگاه راه‌آهن همدان و راه‌های دسترسی آن و نبود پارکینگ اشاره کرد و با بیان اینکه این وضعیت اصلا درست نیست افزود: متاسفانه آن گونه که باید مدیران به این حوزه توجه نکرده‌اند و در هفته آتی بحث راه اهن همدان به جد دنبال خواهد شد.

وی به موضوع معادن اشاره کرد و ادامه داد: تمام بهره‌برداران معادن اگر خسارت به زیرساخت جاده، محیط زیست، رودخانه و.. وارد کنند تا یک درصد فروش درآمد ناخالص باید بابت خسارت پرداخت کنند.

دادستان همدان با اشاره به گلخانه گنبد ملایر که متاسفانه با صرف هزینه زیاد متولیان امر آن را به نتییجه نرسانده‌اند گفت: در جهت حمایت از اقتصاد به این قصیه ورود کردیم.

وی برخورد با هر گونه زمین‌خواری، کوه‌خواری؛ تصرف اراضی ملی و دولتی و تخریب باغات را از دیگر مواردی دانست که جزو دغدغه دستگاه قضاست و گفت: رسانه‌ها موضوعات را به صورت مصداقی مطرح کنند تا پیگیری کنیم؛ برای نمونه اخیرا به موضوع تصرف اراضی در منطقه امامزاده کوه ورود کرده‌ایم که در حال بررسی است.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today