logo

نرخ تورم سالانه خراسان شمالی ۳۵/۲ درصد اعلام شد 

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نرخ تورم سالانه خراسان شمالی ۳۵/۲ درصد اعلام شد 

ایرنا/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ تورم سالانه خراسان شمالی بر اساس اعلام مرکز ملی آمار در پایان خردادماه امسال ۳۵.۲ درصد اعلام شد که پایین تر از میانگین کشوری است. 

ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: نرخ تورم در خراسان شمالی برای ۲ سال پیاپی پایین تر از میانگین کشور گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم سالانه کشور در خردادماه امسال ۳۶.۱ درصد ثبت شد و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص در رتبه ۲۳ استان های کشور قرار دارد.

وی افزود: رتبه استان در شاخص نرخ تورم در ابتدای سال گذشته، جایگاه چهارم را در میان استان های کشور داشت که با اقدامات انجام شده، این جایگاه ۱۹ پله بهبود یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای نخستین بار در خراسان شمالی، نرخ تورم در اقلام غیرخوراکی زیر میانگین کشوری قرار گرفته است.

پیگیری برای واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی به متقاضیان مسکن دولتی 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: تامین زمین و واگذاری آن به متقاضیان سبب ایجاد رغبت برای مهاجرت معکوس می شود.

مهدی رشیدی اظهار کرد: الحاق زمین سبب کاهش مشکل تامین زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵۰ هکتار زمین روستایی پارسال الحاق شد و امسال نیز الحاق ۷۵۰ هکتار در برنامه امسال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: ۱۵ هزار قطعه زمین روستایی استان پارسال برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن جانمایی شد و امسال نیز ۱۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی جانمایی می شود.

هادی زارعی با بیان اینکه سهم استان در این زمینه، واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان است گفت: این زمین ها با رویکرد ایجاد رغبت برای مهاجرت معکوس به روستاها و با اولویت سمت توسعه روستاها، اجرای طرح نهضت ملی و طرح جوانی جمعیت واگذار می شود.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today