logo

افتتاح ۱۲ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی درایلام

منبع
برنا
بروزرسانی
افتتاح ۱۲ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی درایلام

برنا/ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تکمیل و افتتاح ۱۲ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در استان خبر داد.

جلال حمره، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام اظهار کرد: از این ۱۲ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی، هفت فضای آموزشی با ۲۹ کلاس درس و زیربنای 3 هزار و ۷۶۸ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
وی افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه سازگار با محیط زیست (سبز) که برای اولین بار با صرف اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی در شهرستان ایوان احداث شده، ۲ مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان‌های دره شهر (بخش ماژین)، دهلران (بخش موسیان) و چهار مدرسه ۲ و یک کلاسه را از جمله این فضا‌های آموزشی برشمرد.
حمره اضافه کرد: مابقی این طرح‌ها نیز شامل چهار سالن ورزشی، زمین چمن و استخر با زیربنای ۲ هزار و ۷۹۳ متر مربع و اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال و یک باب فضای فرهنگی چند منظوره در شهر موسیان با زیربنای ۶۲۵ متر مربع و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال است.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای احداث این طرح‌ها را یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر این ۱۱ فضای آموزشی با ۵۳ کلاس درس و زیربنای 8 هزار و ۷۴۱ متر مربع و هزینه یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال نیز تا پایان مهرماه تکمیل خواهد شد.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام، همچنین تا پایان نیمه نخست امسال ۲ باب فضای ورزشی با زیربنای یک هزار و ۹۷۱ متر مربع و اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در سطح بیش از یک هزار فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/