نماد آخرین خبر

رشد ۲/۳ درصدی ازدواج در اصفهان در بهار ۱۴۰۳

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رشد ۲/۳ درصدی ازدواج در اصفهان در بهار ۱۴۰۳

ایرنا/ مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واقعه ازدواج در بهار امسال در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

مجتبی یکتامنش، مدیرکل ثبت احوال اصفهان اظهار کرد: شهرستان اصفهان با ۲ هزار و ۷۲۲ واقعه ازدواج در این مدت با رشد ۳.۵ درصدی مواجه شده است.
وی اظهار کرد: شهرستان گلپایگان با ۱۴۳ واقعه ازدواج در سه ماه نخست امسال، رشد ۷۴ درصدی نسبت به بهار سال گذشته داشته است.
یکتامنش خاطرنشان کرد: طلاق در استان اصفهان در بهار سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ حدود پنج درصد افزایش یافت.
مدیر کل ثبت احوال اصفهان تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۱۳ ولادت سه ماه ابتدای امسال در استان داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به سه درصد کاهش یافته است.
یکتامنش افزود: کلانشهر اصفهان نیز با پنج هزار و ۱۸۵ تولد در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش موالید داشته است.
وی ادامه داد: میزان ولادت در نطنز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان رشد ولادت را در مقایسه با سایر شهرستان ها دارد.
یکتامنش تصریح کرد: ۶ هزار و ۶۴۹ نفر در سه ماه ابتدای سالجاری در استان اصفهان فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافت.
وی اضافه کرد: بیشترین رشد آمار مرگ و میر مربوط به شهرستان سمیرم با ۲۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
جمعیت استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر است.
۵۰ درصد جمعیت استان اصفهان بین ۳۰ تا ۶۴ و ۱۲ درصد بالای ۶۴ سال هستند که با روند موجود در ۱۵ سال آینده احتمال سالمند شدن جمعیت وجود دارد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today