نماد آخرین خبر

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۹ هزارتن گردو در تویسرکان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیش‌بینی تولید بیش از ۱۹ هزارتن گردو در تویسرکان

ایسنا/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان سطح باغات گردوی این شهرستان را ۸۰۰۰ هکتار برشمرد و اظهار کرد: براساس پیش‌بینی در سال‌جاری از این میزان سطح باغات گردوی شهرستان بیش از ۱۹ هزار تن محصول قابل برداشت خواهد بود. 

سجاد محمد اصغری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه شهرستان تویسرکان بیشترین سهم از تولید گردوی استان را برخوردار است، اظهار داشت: طعم و کیفیت بی‌نظیر گردوی تویسرکان سبب شده تا این شهرستان از سوی سازمان مالکیت معنوی جهانی به عنوان شهر جهانی گردو ثبت شود.

وی اظهارکرد: سطح زیر کشت امسال غلات این شهرستان ۲۶ هزار و ۱۰۰ هکتار بوده که از این میزان سطح حدود  ۶۱۰۰ هکتار آن به کشت گندم و ۲۰ هزار هکتار آن به کشت جو اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی در سال‌جاری بیش از ۴۰ هزار تن غلات جو و گندم از سطح مزارع این شهرستان قابل برداشت خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید تضمینی غلات جو و گندم در شهرستان تویسرکان آغاز شده که در این رابطه چهار مرکز به خرید تضمینی گندم و یک مرکز به خرید تضمینی جو اختصاص داده شده است.

محمداصغری با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲۲ هزار تن گندم و ۲۰ هزار تن جو در سالجاری، تصریح کرد: به نسبت سال گذشته میزان تولید و سطح زیر کشت غلات این شهرستان افزایش داشته است.

وی در ادامه از پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۳۵ هزار تن غلات توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر کشاورزان گندمکار و دهقان این شهرستان در حال برداشت گندم و جو از سطح مزارع و تحویل آن به مراکز خرید تضمینی تعیین شده هستند.

 

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره