نماد آخرین خبر

بازسازی عتبات عالیات هیچ اعتبار دولتی ندارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازسازی عتبات عالیات هیچ اعتبار دولتی ندارد

ایسنا/ رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی به ابهامات و شایعات در مورد نحوه تامین بودجه و هزینه‌های ساخت و احداث عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: برخی از مردم فکر می‌کنند که هزینه‌های بازسازی و سرمایه‌گذاری حرم‌های متبرکه از بودجه دولتی است ولی حتی یک ریال هم اعتبار دولتی ندارد و تحت عنوان نذورات مردم انجام می‌شود.

علی داداش‌زاده، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، احداث صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف و در کنار مرقد مطهر حضرت علی(ع) را افتخار شیعیان و ایرانیان دانست و گفت: این صحن به مساحت ۲۲۰هزار متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسید و همچنین تا به امروز ۱۹۵ پروژه توسط هموطنان و محبان اهل‌بیت(ع) احداث شده است.

وی ادامه داد: در زمینه بازسازی و ساخت عتبات عالیه انقلاب عظیمی رخ داده است که ۱۱ هزار مترمربع حرم حضرت علی(ع) باهمت عاشقان امیرالمومنین(ع) به ۲۳۱هزار متر مربع رسیده است.

وی از پیشرفت بزرگ‌ترین عملیات اجرایی صحن و سرای عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب(س) در کنار مرقد مطهر امام حسین(ع) خبر داد و افزود: این پروژه به مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع در حال احداث است که در مرحله نازک‌کاری هستند و کل تملک برعهده شهروندان عراقی بوده و احداث این بنا بر عهده پیمانکاران ایرانی است.

داداش‌زاده به رشادت و شجاعت شهدای هشت سال دفاع مقدس و سردار سلیمانی تاکید کرد و افزود: ما مرهون خون، رشادت و جان‌فشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم که در عتبات عالیات می‌توانیم حضور داشته باشیم‌ و در این راستا نیز ایران تنها کشوری است که اجازه احداث و بازسازی حرم‌های مطهر را دارد.

وی به پیشگام بودن ستاد بازسازی آذربایجان‌شرقی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۸۲ که ستادهای بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است، افراد علاقه‌مند تبریزی به حرم امیرالمومنین(ع) برای حسینیه حیدریه، سقفپوش سازی ایوان طلا، ساخت دیواره‌های بیرونی و محوطه بیرونی توسط آذربایجانی‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به دریافت نذورات و نقدینگی‌ مردم از طرق مختلف، سرانه اهدای نذورات آذربایجان‌شرقی را ۲۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: برخی از مردم از طریق اهدای طلا و نقره، اهدای بخشی از محصولات کشاورزی و ‌وجوهات نقدی به نمایندگان سازمان در مساجد مختلف در توسعه عتبات عالیات همیاری می‌کنم. 

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی به اجرای طرح نیم‌ذریه تل زینبیه توسط هنرمندان آذربایجانی خبر داد و گفت: ساخت و نصب ذریه تل زینیبیه در خیمه‌گاه یکی دیگر از افتخارات هنرمندان آذربایجان است.

وی طرح و پویش کاشی حرم را تشریح کرد و افزود: مردم عزیز می‌توانند هدیه و نذورات خود را با خرید یک کاشی که در توسعه و بازسازی حرم استفاده خواهد شد، اهدا کنند. همچنین در پشت این کاشی نام صاحب کاشی به صورت نمادین حکاکی خواهد شد.

وی شهادت شهدای خدمت را ضایعه‌ای بزرگی دانست و گفت: با توجه به اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار رییس و نایب رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هستند، شهادت این عزیزان ضربه‌ای بزرگ به این ستاد بود.

‎داداش زاده از ثبت نام ۳۰ موکب برای دریافت مجوز برای ایام اربعین حسینی خبر داد و افزود: یکی از ماموریت های اصلی ستاد بازسازی، حمایت و پشتیبانی از مواکب حسینی در اربعین است که امیدواریم ۵۰الی ۶۰ موکت برای خدمت‌رسانی ثبت‌نام کنند،

‎وی ادامه داد: موکب‌های حسینی تبریز در مناسبت‌های مختلف و حوادث و رخدادها حضور داشته و در زلزله میانه، سراب و خوی به صورت داوطلبانه چند روز خدمات ارائه کردند.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره