نماد آخرین خبر

کشف ۸ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در خراسان شمالی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف ۸ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در خراسان شمالی

ایرنا/ رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت:‌ هشت دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان کشف شد که که با حدود ۱۱۵ آمپر جریان، برق ۵۰ مشترک خانگی را مصرف می کردند.

علیرضا دلبری، رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار کرد: با بررسی های داده کاوی این شرکت مشخص شد که این دستگاه های ماینر غیرمجاز در ٢ محل توسط افراد سودجو به صورت ماهرانه ای نصب شده بود.

وی افزود: استفاده غیرمجاز از دستگاه های ماینر جدای از خسارات فراوان به شبکه برق، موجب سوختگی لوازم برق شهروندان نیز می شود.

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد:‌ در بررسی های داده کاوی میزان اطلاعات و بار کنتور و فیدرهای شبکه برق بررسی شده و در صورت مصرف و بار نامتعارف، اطلاعات و محل مشترک توسط این شرکت مورد بررسی قرار می گیرد.

دلبری بر شناسایی دستگاه های مایند غیر مجاز تاکید کرد و گفت: معرفی کنندگان دستگاه های غیرمجاز رمز ارز از سوی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی پاداش می گیرند.

وی افزود:‌ به معرفی کنندگان رمز ارز های غیر مجاز در ازای معرفی هر دستگاه، پاداش حداقل ۱۰ میلیون ریال تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال در مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در مراکز دولتی و غیر دولتی پرداخت خواهد شد.

دلبری گفت: با افزایش گرمای هوای استان، استفاده از وسایل سرمایشی نیز افزایش پیدا می کند که ضرورت دارد مشترکان با استفاده از راهکارهای ساده مصرف برق را مدیریت کنند.

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: مشترکان کم مصرف جدای از برخورداری از قبض برق رایگان از جوایز ارزنده خودرویی نیز بهره مند می شوند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today