نماد آخرین خبر

افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر بوشهر

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر بوشهر

تسنیم/ استاندار بوشهر از  افزایش ۳۳۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان به ۲۴۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافت.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های حوزه شیلات توسعه طرح‌های دریامحور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه اقتصاد دریا محور در این راستا اقدامات مهمی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی از افزایش طرح‌های پرورش آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: زیرساخت شهرک شیلات رودشور گناوه با مساحت 3 هزار و 600 هکتار در این دولت محقق شده است.

استاندار بوشهر از واگذاری یک‌هزار و 26 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به طرح‌های پرورش آبزیان خبر داد و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه رونق تولید و افزایش اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان فراهم کرده است.

محمدی‌زاده  افزایش 330 درصدی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان بوشهر را از دیگر طرح‌های اقتصاد دریامحور دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان از 55.6 میلیارد تومان در دولت دوازدهم به 240 میلیارد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سه سال دولت شهید رئیسی، 23 واحد بسته‌بندی خرما با سرمایه 165 میلیارد تومان افتتاح شد تصریح کرد: این واحدهای فرآوری با ظرفیت 40 هزار تن زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم کرد.

وی از راه‌اندازی 3 واحد فرآوری آبزیان در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این واحدها با سرمایه‌گذاری بیش از 53 میلیارد تومان با ظرفیت 14 هزار تن، بیش از 100 شغل جدید ایجاد کرد.

محمدی‌زاده از صدور 105 پروانه بهره‌برداری در بخش گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: افزایش حجم سرمایه‌گذاری موافقت اصولی در بخش گردشگری از 950 میلیارد تومان به یک‌هزار و 800 میلیارد تومان از اقدامات در دولت سیزدهم است.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها تصریح کرد: بیش از 30 هزار مجوز کسب‌وکار از طریق این درگاه به صورت الکترونیکی در استان بوشهر صادر شده است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar