نماد آخرین خبر

احداث سایت پسماندهای صنعتی و ویژه کرمانشاه به کجا رسید؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
احداث سایت پسماندهای صنعتی و ویژه کرمانشاه به کجا رسید؟

ایسنا/ رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مطالعات فاز صفر برای ایجاد سایت پسماندهای صنعتی و ویژه کرمانشاه چند سال قبل انجام شد، گفت: این مطالعات هنوز به مرحله نهایی نرسیده و فعلا سایت پسماندهای ویژه و صنعتی در استان نداریم.

صلاح‌الدین محمودی، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ مطالعات فاز صفر برای راه‌اندازی سایت پسماندهای ویژه و صنعتی کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: در آن زمان بر اساس ضوابط موجود، مکان‌یابی اولیه‌ای نیز برای این سایت صورت گرفت.
وی ادامه داد: باید در گام بعدی مطالعات تکمیلی برای راه‌اندازی این سایت انجام می‌شد، مطالعاتی که همه موارد از جمله مقررات محیط زیست، فواصل از سکونتگاه‌ها، شرایط اکولوژیک منطقه، جنس خاک و... در آن مورد بررسی قرار گیرد که متاسفانه این مطالعات تکمیلی هنوز انجام نشده است.
رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: انجام این مطالعات نیازمند تخصیص اعتبار و استفاده از ظرفیت شرکت‌های مشاور است، اما بلحاظ قانونی هنوز مشخص نیست این اعتبار باید توسط محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و یا حتی وزارت کشور تامین شود.
محمودی خاطرنشان کرد: مطالعات فاز صفر این پروژه نیز از محل اعتبارات محیط زیست انجام شد.
وی با بیان اینکه همین امر باعث شده فعلا کرمانشاه سایت پسماندهای صنعتی و ویژه نداشته باشد، عنوان کرد: البته خوشبختانه هم اکنون عمده پسماندهای صنعتی کرمانشاه ویژه نیست و پسماندهای قابل بازیافت و فروشی است که خود صنایع یا با همکاری برخی شرکت‌ها نسبت به بازیافت آن اقدام می‌کنند.
به گفته رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه، برخی پسماندهای صنعتی ویژه که میزان آن محدود است نیز توسط شرکت‌هایی که مجوز لازم را از محیط زیست دارند به خارج از استان منتقل می‌شود تا در سایر استان‌ها بازیافت و مدیریت شود.
محمودی اضافه کرد: برخی پسماندهای صنایع پتروشیمی و برخی از انواع پسماندهای بیمارستانی ویژه محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه عمده تمرکز تولید پسماندهای صنعتی در استان کرمانشاه مربوط به شهرستان‌های صنعتی از جمله کرمانشاه، هرسین و اسلام آبادغرب است، یادآور شد: سایتی که برای مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه تعیین می‌شود باید نسبت به این مناطق بعد مسافت مناسبی داشته باشد تا حمل و نقل آن از نظر اقتصادی برای صنایع نیز مقرون به صرفه باشد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today