نماد آخرین خبر

فعالیت ۴۱ مرکز خرید تضمینی گندم در همدان تا شهریورماه

منبع
فارس
بروزرسانی
فعالیت ۴۱ مرکز خرید تضمینی گندم در همدان تا شهریورماه

فارس/ مدیر تعاون روستایی همدان گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریورماه در استان فعال هستند و پیش‌بینی شده ۳۰۰ هزار تن محصول خریداری شود.

مسعود اکبری، مدیر تعاون روستایی همدان اظهار کرد: با توجه به برداشت گندم توسط کشاورزان، مراکز ذخیره سازی فعال و آماده تحویل محصوب هستند‌.  

وی گفت: با توجه به بارش‌های مناسبی که در فصل بهار داشتیم برآورد می‌شود در سال جاری افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان را شاهد باشیم بر همین اساس تمهیدات لازم برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی مناسب اندیشیده شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان افزود: در حال حاضر ۴۱ مرکز خرید استاندارد در سطح استان با پراکنش مناسب در نقاط گندم‌خیز تعبیه شده که پس از بازدید بر اساس استاندارد لازم خریداری صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبات کارگروه قیمت گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

اکبری با بیان اینکه بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت مطالبات کشاورزان است افزود: بانک متعهد شده هیچ وجهی بابت بدهی کشاورزان از مطالبات گندم آنها برداشت نکند.

وی گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریورماه در استان همدان فعال خواهند بود و پیش‌بینی شده بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شود.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today