نماد آخرین خبر

توضیحات ضرغامی درباره برگزاری کنسرت در محل‌های تاریخی

منبع
فارس
بروزرسانی
توضیحات ضرغامی درباره برگزاری کنسرت در محل‌های تاریخی

فارس/ وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه هیأت دولت بیان کرد: تابوی برگزاری کنسرت در محل‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد و امیدواریم این ریل‌گذاریِ صحیح ادامه پیدا کند.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: تابوی برگزاری کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. وی افزود: سال‌ها هنرمندان موسیقی علاقه داشتند که در مراکز تاریخی ما کنسرت موسیقی برگزار کنند و از آن فضا برای ترویج هنر و به ویژه موسیقی استفاده کنند.وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: برای اولین‌بار در تخت‌جمشید کنسرتی با حضور ۵۴۰۰ نفر با حضور آقای علیرضا قربانی برگزار می‌شود. هتل‌ها و مراکز اقامتی پر شده و پروازها رزرو شده و مراکز خدماتی فعال هستند و رونق گردشگری را شاهد هستیم.ضرغامی عنوان کرد: این کنسرت‌ها در آینده نزدیک بین‌المللی خواهد شد که مردم ایران در سراسر دنیا بتوانند از این کنسرت‌ها دیدن کنند.
۱۱ پروژه مهم در استان فارس افتتاح می‌شود
وی ادامه داد: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه مهم افتتاح و چند پروژه با تأمین اعتبار، آغاز عملیاتی اجرایی را خواهیم داشت. اعتبار این پروژه‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان است و تا پایان دولت سیزدهم پروژه‌های مختلفی به افتتاح خواهد رسید.وزیر میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: افتتاح هتل ۵ ستاره، اقامتگاه‌های سنتی، مرمت موزه‌ها، اقداماتی مهم از ۱۴ جبهه در بازار وکیل شیراز، طرح والرین، نقش‌رستم مجموعه‌ای از اقدامات مرمتی در میراث‌فرهنگی و مرمتی در فارس افتتاح می‌شود.
تأسیس صنایع موضوعی گردشگری در اصفهان به تصویب رسید
ضرغامی گفت: خبر بسیار خوبی به لحاظ موفقیت دولت سیزدهم که در نشست منطقه‌ای سازمان گردشگری جهانی در فیلیپین، تأسیس صنایع موضوعی گردشگری در اصفهان به تصویب رسید.وی ادامه داد: این موضوع ۱۰ سال بود که جریان داشت و رقبای جدی داشتیم که این مرکز را در کشور خود تاسیس کنند. جایگاه صنایع دستی ما در سطح جهانی، با سخنرانی آقای زورا تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید. این مرکز تقاطع صنایع دستی و گردشگری است.وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: این مرکز برای خود سازمان گردشگری جهانی کار بسیار مهمی است و اولین بار است که چنینی مجموعه‌ای تاسیس میشود که برای اولین بار در اصفهان تاسیی می‌شود.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online