نماد آخرین خبر

تداوم کاهش کیفیت هوای اراک تا فردا

منبع
فارس
بروزرسانی
تداوم کاهش کیفیت هوای اراک تا فردا

فارس/ رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تداوم آلودگی هوای اراک تا فردا خبر داد.

علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: هوای اراک طی روزهای گذشته با وضعیت ناسالم مواجه بود که این وضعیت تا فردا نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: با ورود توده گرد و غبار به کشور، استان مرکزی و شهر اراک نیز متأثر از توده در روزهای گذشته، وضعیت ناسالمی را پشت سر گذاشت که این وضعیت تا فردا نیز ادامه دارد.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه در روز گذشته متوسط شاخص کیفیت هوای اراک منتهی به ساعت ۱۱ صبح به عدد ۱۵۲ رسید، گفت: وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح دیروز به ۱۳۷، ساوه ۱۳۸ و شازند نیز به ۱۵۴ رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم بود که هر چند شاهد تضعیف موقتی الگوی انتقال گرد و غبار از امروز خواهیم بود، اما ماندگاری ذرات معلق موجود موجب غبار آلودگی هوا خواهد شد.
محرابیان آلاینده مسئول در هوای سه شهر را ذرات کمتر از 2.5 میکرون اعلام کرد و تصریح کرد: از روز جمعه حداقل تا اواسط هفته آینده با شرقی شدن جریانات سطحی و با افزایش سرعت وزش باد در بیابان‌های مرکزی کشور مجدداً پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک به استان افزایش خواهد یافت که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان طی این مدت خواهد شد. 

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today