نماد آخرین خبر

مصرف برق در خراسان جنوبی از پیک عبور کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مصرف برق در خراسان جنوبی از پیک عبور کرد

باشگاه خبرنگاران/ پیک مصرف برق در خراسان جنوبی، از مقدار سال گذشته عبور کرد.

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه پیک مصرف برق سال گذشته در استان ۳۴۸ مگاوات بوده است اظهار کرد: امسال پیک مصرف برق در استان به بیش از ۳۵۰ مگاوات رسیده که هم اکنون از پیک سال قبل عبور کرده و کنترل و مدیریت در پیک بار و تعادل بین عرضه و تقاضای برق در سال جاری بسیار ضروری است.
دادگر افزود: ضروری است مشترکان در ساعات اوج مصرف در دو بازه زمانی ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ نهایت صرفه جویی در مصرف برق را داشته باشند از قطع برق در این دو بازه حساس جلوگیری شود.
وی با اشاره به برگزاری پویش "با انرژی" برای فرهنگ سازی در کنترل و مدیریت مصرف برق، گفت: عبور از پیک مصرف برق در این استان نیازمند همراهی مشترکان است و این پویش برای کنترل و دعوت به فرهنگ سازی در مدیریت مصرف برق در حوزه خانگی، اداری، تجاری و سایر حوزه‌ها و مکمل برنامه مدیریت مصرف برق در سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند کولر آبی، رعایت دمای رفاه ۲۵درجه در کولر‌های گازی، استفاده نکردن از تجهیزات پرمصرف در ساعات اوج بار و حذف روشنایی‌های تزئینی و نمای ساختمانها، از راهکار‌هایی است که مشترکین خانگی و تجاری برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خود و جلوگیری از قطع برق می‌توانند به کار گیرند و از جوایز صرفه جویی بهره‌مند شوند.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today