نماد آخرین خبر

علت خاموشی گسترده دیروز کرمان مشخص شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
علت خاموشی گسترده دیروز کرمان مشخص شد

ایرنا/ ظهر سه‌شنبه(۱۲ تیر) بخش‌های گسترده‌ای از کلانشهر کرمان در اوج گرما با دمای بالای ۴۰ درجه درگیر خاموشی برق شدند؛ مسئله‌ای که مدیران برق آن را حادثه متاثر از شرایط جوی دانستند و گفتند به علت در شرایط اوج مصرف بودن، بازگشت برق همه مناطق کمی زمان برد.

حوالی ساعت ۱۲:۱۰ ظهر سه‌شنبه بود که برق مناطقی از شهر کرمان قطع شد، بررسی‌های ما در همان اوایل نشان داد که وسعت خاموشی گسترده است و مسئولان شرکت توزیع برق شمال استان نیز گفتند که نقص فنی در پست های برق و زیرمجموعه شرکت برق منطقه‌ای بوده که با همکاران آن شرکت سرعت درگیر حل مشکل شده‌اند.
بعد از گذشت حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برق بخش های قابل توجهی از شهر کرمان وصل شد و آنطور که مدیران برق منطقه ای می گویند یکی از دلایلی که تا حدود ۲ ساعت طول کشید تا سایر مناطق نیز به شبکه برگردند، قرار داشتن در اوج بار مصرف بود که تعدادی از پست ها را تحت تاثیر قرار داده بود.
برای کسب جزییات بیشتر درباره چگونگی شکل گیری این حادثه و شرایط حل مشکل مصاحبه تلفنی با حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان انجام دادیم که به دلایل فنی بروز مشکل و چگونگی بازگرداندن خطوط اشاره کرد.
آنطور که گزارش می‌شود، در نتیجه این حادثه سه خط انتقال شبکه که بخش هایی از شهر کرمان را تغذیه می کنند، از مدار خارج شده بودند و از ۱۰ پست موجود، حدود ۶ پست درگیر این مشکل بودند که علت این میزان از درگیری پست های توزیع با مشکل، اوج مصرف در آن ساعت از شبانه روز بوده است.
در خبر اولیه روابط عمومی برق منطقه ای کرمان که بعدازظهر دیروز درباره این رویداد انتشار یافت، درباره چرایی این قطعی گسترده، شرایط جوی و طوفان نقطه ای شدید بر روی خطوط انتقال برق شهر کرمان اعلام شد که باتوجه به هوای گرم و افزایش بار سایر خطوط و پست های فوق توزیع برق به خاموشی این مناطق انجامید.
حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان البته همچنان می‌گوید یکی از دلایل و گمانه های بروز حادثه همین طوفان لحظه‌ای است، هرچند احتمال صاعقه نیز داده می‌شود زیرا برخی افراد، برخورد صاعقه به خط انتقال را مشاهده کرده اند و بررسی های کارشناسی میدانی همچنان با دقت بالا جریان دارد تا جزییات دقیق فنی مساله بیشتر مشخص شود.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar