نماد آخرین خبر

تصاویری از «گیسو» که به پارک ملی توران منتقل شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ رئیس پارک ملی توران از زنده‌گیری یک توله‌ یوز که به احتمال زیاد مادرش به دست شکارچیان غیرمجاز کشته شده است، خبر داد و گفت: این توله‌ یوز به مرکز تکثیر در اسارت پارک ملی توران منتقل شد و تحت مراقبت قرار گرفت.

علی‌اکبر قربانلو، رئیس پارک ملی توران اظهار کرد: اواخر خرداد ماه درباره یک توله‌ یوز که هر روز در یکی از مناطق فرومد در حوالی امجدیه فرومد تردد داشت و جیغ می‌زد، گزارشی به دست ما رسید. در همان روز ۲۵ خرداد ماه به منطقه رفتیم و توله‌ یوز را دیدیم.
وی با بیان اینکه این توله‌ یوز بسیار ضعیف شده بود، ادامه داد: از شدت ضعف، وزن توله‌ یوز آن زمان حدود ۱۰ تا ۱۵کیلوگرم شده بود.
او با بیان اینکه این توله‌ یوز احتمالاً به دنبال مادرش در منطقه فرومد حضور یافته بود، گفت: بررسی‌ها درباره علت مادر نداشتن این توله‌ یوز از سوی کارشناسان محیط زیست انجام شد.
رئیس پارک ملی توران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره علت احتمالی مرگ یوز مادر، بیان کرد: ما در بررسی‌های خود در ارتباط با مرگ احتمالی یوز مادر به دو احتمال رسیدیم؛ نخست اینکه یوز مادر احتمالاً توسط شکارچی‌ها شکار شده و توله تنها مانده، دوم اینکه یوز مادر توسط سگ‌های گله یا حیوانات شکارگری مانند پلنگ و گرگ شکار شده است.
وی احتمال شکار توسط سگ گله را ضعیف و تقریباً غیرممکن ارزیابی و اظهار کرد: اصولاً در آن محدوده، گله‌ یا سگ گله وجود ندارد.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today