نماد آخرین خبر

ظرفیت معادن خراسان جنوبی برابر با فروش نفت کشور است!

منبع
فارس
بروزرسانی
ظرفیت معادن خراسان جنوبی برابر با فروش نفت کشور است!

فارس/ مدیر هلدینگ شیمی کیا و سرمایه‌گذار گفت: ظرفیت معادن خراسان جنوبی برابر با فروش نفت کشور است.

شهاب موذنی‌کیا، مدیر هلدینگ شیمی کیا در رویداد «کواپ تجارت» در بیرجند اظهار کرد: هلدینگ شیمی کیا اولین شرکت دانش‌‎بنیان در زمینه تولید چسب‌های صنعت و ساختمانی و برخوردار از فناوری نانو است.

وی درباره علت حضور در خراسان جنوبی پاسخ داد: با توجه به وجود معادن زیاد، ظرفیت‌ها، تخصص‌ها و ایده‌های ارزشمند در این استان امید است محصولات معدنی را پس از فراوری به سایرکشورها صادر کنیم.

موذنی کیا که در کشور عمان نیز دو هلدینگ البناء الفاخر التجاره و الخلیج الذهبی را مدیریت می کند از سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود: مکانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای استقرار واحد تولید چسب های ساختمانی اختصاص یافته است.

رویکرد و هدف هلدینگ یاد شده را در مرحله اول کارآفرینی و اشتغال زایی و سپس صادرات محصول تولید شده به کشورهای همسایه بیان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماشین آلات در حال نصب است و هفته آینده پروژه راه اندازی و در مرحله اول برای 6نفر اشتغال ایجاد می شود البته ایجاد اشتغال برای 150 نفر در برنامه است.

مدیر هلدینگ شیمی کیا اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شخصی و همکاری دو بانک در خراسان جنوبی ایجاد می شود. .به گفته موذنی کیا خاک و سیمان استان خراسان جنوبی80 درصد مواد اولیه برای راه اندازی پروژه را تأمین می کند.

وی افزود: در این رویداد راهنمایی ها و تجربیات خود به منظور توسعه تجارت در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.وی ادامه داد: در زمینه ثبت شرکت و انتقال فناوری نیز نشستی نیز برگزار خواهد شد.
موذنی کیا با اشاره به این که ظرفیت معادن خراسان جنوبی بسیار بالا است تاکید کرد: قصد ما این است که از همه ظرفیت ها تا حد ممکن در زمینه فراوری، فناوری و صادرات استفاده و از خام فروشی جلوگیری شود.

وی گفت: خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد و می توان با استفاده از ظرفیت فراوان معادن آن، حتی مانع استفاده از چاه های نفت شد.

وی به شناخت خود از ظرفیت های خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: در چند سفر و از طریق تور گردشگری با ظرفیت ها، منابع و جذابیت های آن خراسان‌جنوبی آشنا شدم.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today