نماد آخرین خبر

تونل دوم حیران در اوج ترافیک بازگشایی می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تونل دوم حیران در اوج ترافیک بازگشایی می‌شود

تسنیم/ مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تونل دوم حیران که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند در روزهای اوج ترافیک بازگشایی شده و امکان عبور و مرور در آن فراهم می‌آید.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: 730 متر طول تونل دوم حیران است که از این میزان تنها 120 متر پوشش بتنی داخل تونل باقی مانده و مابقی مراحل اجرایی و عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: 150 میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای احداث تونل دوم حیران هزینه شده و 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز نیاز است تا شاهد بهره‌برداری از این تونل برای تسهیل عبور و مرور در مسیر پرترافیک اردبیل – آستارا باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل میزان بدهی راه و شهرسازی استان را به پیمانکاران یک‌هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با پرداخت این بدهی به مشاوران و پیمانکاران، در مراحل مختلف تلاش می‌‌کنیم تا رضایتمندی آنها را در ادامه اجرای پروژه‌ها فراهم کنیم.

حیدری افزود: در سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی کار پرحجم و عظیمی را در حوزه راه و توسعه بزرگراه‌ها شاهد بودیم به طوری که در این سه سال 75 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است 40 کیلومتر بزرگراه نیز با تکیمل آسفالت لایه اول و لایه دوم تا آخر شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد تا این میزان بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان افزوده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: برای اولین بار تسهیلات بانکی برای توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص یافت که 400 میلیارد تومان برای محور اردبیل – سرچم و 100 میلیارد تومان برای محور پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر اختصاص یافته که شاهد پرداخت این تسهیلات برای اجرایی شدن این پروژه‌‌ها هستیم.

حیدری بیان کرد: در کنار تخصیص منابع ماده 56 با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل از منابع ملی نیز برای تکمیل بزرگراه‌‌های استان به شکل کامل بهره گرفته شده تا شاهد توسعه بزرگراه‌های استان در محورهای مواصلاتی باشیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برای اولین بار استفاده از تهاتر نفتی نیز با پیگیری دولت سیزدهم تحقق یافت تا 400 میلیارد تومان از این محل برای پروژه‌های بزرگراهی اختصاص یابد که این اقدام نیز در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: 277 کیلومتر بزرگراه دراستان اردبیل فعال است و 67 کیلومتر بزرگراره نیز در مراحل مختلف در استان اردبیل در حال اجرا است.

 
 

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today