نماد آخرین خبر

چهار هزار مبلغ دینی به روستاهای آذربایجان شرقی اعزام شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چهار هزار مبلغ دینی به روستاهای آذربایجان شرقی اعزام شدند

ایرنا/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام تعداد چهار هزار نفر مبلغ دینی به روستاها و مناطق مختلف این استان برای ایام محرم خبر داد.

حجت الاسلام محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همایش طلایه داران تبلیغ در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، اظهار کرد: ایام محرم و صفر بستر مناسبی برای تبلیغ دین است، چون کشتی امام حسین هم وسیع است و هم نافذ در دل هاست و بر همین اساس اقشار و افراد با نگاه های مختلف و متفاوت در ایام محرم زیر خیمه امام مظلوم جمع می شوند و در پیاده روی اربعین حتی کسانی حاضر می شوند که نه تنها شیعه، بلکه حتی مسلمان هم نیستند.
وی هدف اصلی از اعزام مبلغان دینی را اشاعه تفکر شیعی و تبیین فلسفه قیام و مکتب عاشورا به روستاها و مناطق مختلف استان بیان و اظهار کرد: در چنین شرایطی که بستر و ظرفیت عظیم این چنینی برای تبلیغ دین فراهم است، باید اهتمام و آمادگی روحانیون بیش از پیش باشد و در کنار مسایل تبلیغی به بحث بصیرت افزایی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم اهتمام جدی شود و تبیین مکتب امام حسین یکی از وظایف مهم علما و روحانیون است.
حسینی با اشاره به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تکلیف و وظیفه همه ما در انتخابات پیش رو نیز مهم و دشوار است، چرا که اولویت اصلی در این زمینه حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم است تا بتوانیم امنیت و بازدارندگی کشور در سطح منطقه ای و بین المللی را حفظ کنیم.
وی افزود: در عرصه انتخابات فردی را باید انتخاب کنیم که رهرو مکتب حسین بوده و ذلت پذیر نباشد و نسبت به خون شهدا و آرمان های انقلاب حساس باشد و در ضمن توانایی لازم برای مدیریت کشور جهت عبور ایمن و سلامت از گرداب های سهمگین کنونی را نیز داشته باشد.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today