نماد آخرین خبر

چهار تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان در دست احداث است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چهار تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان در دست احداث است

ایرنا/ مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای اصفهان گفت: چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان‌های لنجان، چادگان و تیران و کرون استان در دست احداث است.

سعید شمسایی، مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای اصفهان اظهار کرد: ۲ واحد از این تصفیه خانه‌ها در فولادشهر و شهر سده از توابع شهرستان لنجان در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری تصفیه‌خانه‌های جدید، مجموع آنها در استان به ٣۵ خواهد رسید، اضافه کرد: تصفیه خانه‌های مذکور پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند و تصفیه خانه فولادشهر با ۹۵ درصد در آستانه بهره‌برداری است.
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای اصفهان اظهار داشت: احداث سالانه یک تصفیه خانه فاضلاب جزو برنامه‌های این شرکت است که در دولت سیزدهم این مهم محقق شد.
شمسایی ادامه داد: مطالعات و بررسی‌های مربوط به ساخت ۱۹ تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز در حال اجراست.
وی تصریح کرد: تصفیه خانه‌های فاضلاب موجود در استان اصفهان جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد که پس از بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا به بیش از سه میلیون نفر خواهد رسید.
شمسایی گفت: با توجه به شرایط کم آبی در این خطه و اینکه بیش از ۹۹ درصد از فاضلاب انسانی را آب تشکیل می‌دهد بنابراین تصفیه و استفاده از این منبع در بخش‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز و گیاهان غیرمثمر ضروری است.
شرکت آب و فاضلاب اصفهان، یکصد شهر و ۹۴۸ روستای استان را تحت پوشش قرار داده است.
استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today