نماد آخرین خبر

چند درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی هستند؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چند درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی هستند؟

ایرنا/ مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی گفت: ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خوزستان از پوشش شبکه ارتباطی بهره‌مند هستند.

ایرج روحی، مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی در جریان سفر به خوزستان به منظور بررسی شبکه ارتباطی روستاهای استان بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان وجود دارد که ۳۰۰ روستا از این تعداد در دولت سیزدهم از اینترنت نسل چهار بهره‌مند شدند.

وی افزود: حدود یکصد روستا در استان به شبکه متصل نیستند که شهریور امسال این تعداد روستا نیز به شبکه متصل خواهند شد.

روحی با بیان اینکه برخی روستاها به دلیل توسعه نیازمند بهبود شبکه هستند، اظهار کرد: ۳۰۰ روستا در استان نیازمند بهبود و ارتقای شبکه ارتباطی هستند.

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی تصریح کرد: برخی نقاط شمالی استان در پوشش شبکه دچار مشکلاتی هستند که با توسعه شبکه فیبرنوری بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) کشور افزود: یکی از مصوبات شهید آیت الله رییسی توسعه شبکه فیبرنوری در مناطق روستایی و شمال استان بود که در همین راستا ۶۰ کیلومتر فیبرنوری در سایت شهیون ( از توابع شهرستان دزفول) ایجاد شد.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today