نماد آخرین خبر

تأیید نهایی ۶۰ هزار یزدی در طرح نهضت ملی مسکن

منبع
ايرنا
بروزرسانی
 تأیید نهایی ۶۰ هزار یزدی در طرح نهضت ملی مسکن

ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به ثبت‌نام ۱۴۷ هزار و ۴۰۶ درخواست مسکن نهضت ملی در این استان، از تایید نهایی ۶۰ هزار و ۲۹۱ متقاضی خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۹۵ واحد در حال آماده سازی است.

احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی یزد اظهار کرد: وضعیت ساخت مسکن در استان از نظر سرعت و سبک شهرسازی به ویژه با ویلایی سازی در شهرک ۳۷۷ هکتاری، بی سابقه و بی نظیر است.

وی در تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در یزد ادامه داد: به غیر از حمل و نقل دریایی در سایر بخش‌های حمل و نقل استان و در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و سایر بخش‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی در استان در سه سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: در این مدت ۱۰۴ جلسه شورای مسکن به ریاست شخص استاندار یزد تشکیل شده و برنامه چهارساله را طی حدود سه سال انجام دادیم، ضمن اینکه به اندازه چهار برابر برنامه ای که داشته ایم کارسازی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: هفت هزار و ۸۸۲ واحد به صورت‎‌های مختلف تحویل متقاضیان شده است و در حوزه جوانی جمعیت نیز تمام متقاضیان در پنج مرحله تعیین تکلیف شده‌اند که شامل ۹ هزار و ۹۲۵ نفر است.

خواجه رضایی با بیان رتبه اول در حوزه شهرک سازی، رتبه اول در اخذ اولین مجوز تأسیس و بهره‌برداری از شهرک‌های مسکونی به یزد رسیده است افزود: استان یزد، هشت شهرک مسکونی با ظرفیت چهار هزار و ۶۶۲ هکتار و قابلیت ساخت و تأمین ۷۰ هزار زمین مسکونی کارسازی کرده است.

به گفته وی از پنج هزار و ۱۱۹ واحد که برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت‌های فرسوده و بافت‌های هدف است، چهار هزار و ۸۳۴ واحد عملیاتی شده و یزد در رتبه‌ دوم کشور از نظر کارسازی در این بخش و رتبه سوم در تحویل مسکن این بخش قرار گرفته است.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today