نماد آخرین خبر

پردیس سینمایی «ملل» مشهد به بهره‌برداری رسید

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
پردیس سینمایی «ملل» مشهد به بهره‌برداری رسید

صدا و سیما/ با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پردیس سینمایی ملل در مشهد به بهره‌برداری رسید.

محمد خزائی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: برقراری عدالت فرهنگی که دولت شهید رئیسی بین استان‌ها ایجاد کرد، بی‌سابقه بوده که نمونه‌های بارز آن افزایش سالن‌های سینمایی، احیای سینما‌های تعطیل و آسان کردن دریافت مجوز‌ها برای تولید فیلم در شهرستان‌هاست.
خزائی افزود: امروز شاهد رشد چشمگیری در عرصه مخاطب، فروش و تولید آثار سینمایی در خراسان رضوی هستیم، بر اساس آمار ساخت سالن‌های سنیمایی در این استان در دولت سیزدهم رشد ۱۱۳ درصدی داشته است.
وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۵۷۳ سالن سینما در کشور وجود داشت که بر اساس برنامه‌ریزی و نقشه راهی که تدوین شد، رسیدن این عدد به یک هزار سالن سینمایی معادل ساخت ۴۳۰ سالن در پایان سال ۱۴۰۴ هدفگذاری شد که امروز در پایان سه سال دولت سیزدهم ۲۹۳ امین سالن سینمایی کشور به بهره‌برداری رسیده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روند افتتاح سالن‌های سینمایی در کشور طبق برنامه ادامه خواهد داشت به طوری که تا ۲۰ شهریورماه و پایان کار دولت سیزدهم شمار سالن‌های افتتاح شده به ۹۰۰ سالن سینمایی خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۰۰ سالن سینمایی دیگر نیز بهره‌برداری خواهد شد.
محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بخشی از سینما مربوط به ساخت فیلم و بخش دیگر مربوط به وجود مکان و سالن مناسبی است که در این راستا دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار بست تا فیلمساز بتواند فیلم و سرمایه‌گذار سینما بسازد و محیط برای سرمایه‌گذاری تثبیت و این مسیر هموار شود.
حسین‌زاده افزود: اتفاق‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌های سینمایی در سه سال گذشته در این استان افتاد به طوری که در سال ۱۴۰۰ هفت سینما در خراسان رضوی فعال بود که امروز به ۲۰ سینما افزایش یافته است.
وی گفت: در این راستا با همکاری مجموعه «سینما شهر» سالن‌های سینمایی در استان خراسان رضوی افزایش یافت و در این مدت سینما برفی و سینما پارک بازار در مشهد، سینما «مهدوی» در نیشابور، سینما «قدس» تایباد، سینما «ایران» کاشمر، سینما «اندیشه» در تربت حیدریه و سینما «وحدت» در تربت جام فعال شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به استقبال مردم استان به توسعه زیرساخت‌های سینمایی افزود: فروش سینما‌های خراسان رضوی از ۲۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ از ۱۴۱ میلیارد ریال عبور کرد و از ابتدای امسال تاکنون نیز فروش آن به ۶۲ میلیارد ریال رسیده است.
حسین‌زاده افزود: پردیس سینمایی ملل با دیگر سینما‌های مشهد متفاوت است، زیرا نماد فرهنگی بین ایران و افغانستان است.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today