نماد آخرین خبر

جراحی نوزاد 4 روزه با ناهنجاری خاص روده‌ای در ایلام

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
جراحی نوزاد 4 روزه با ناهنجاری خاص روده‌ای در ایلام

صدا و سیما/ عمل جراحی نوزاد چهار روزه با ناهنجاری خاص روده‌ای در بیمارستان طالقانی ایلام با موفقیت انجام شد. این سومین عمل جراحی نوزادان با ناهنجاری خاص است که در استان با موفقیت انجام می‌شود.

هدایت حیدری‌زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: پزشکان متخصص مؤسسه خیریه محکم، عمل جراحی کم‌سابقه نوزاد چهار روزه با ناهنجاری خاص روده‌ای را با موفقیت انجام دادند.
حیدری‌زاده افزود: این عمل جراحی، مراحل مختلفی دارد و ناهنجاری‌های روده این کودک تا بهبودی کامل هفت ماه طول می‌کشد.
وی تشریح کرد: انجام این گونه عمل‌های جراحی در استان درد و رنج بیماری را برای خانواده‌ها کاهش می‌دهد و مؤسسه خیریه محکم به کمک دانشگاه علوم پزشکی ایلام در انجام این عمل جراحی و موارد مشابه آن پیشگام بوده‌اند.
دکتر مهرداد ایزدی، فوق تخصص جراحی اطفال نیز در حین انجام این عمل، اذعان کرد: با همکاری تیم جراحی محکم و متخصصان بیمارستان‌های رازی و طالقانی برای سومین بار جراحی نوزادان در استان ایلام انجام گرفت.
وی ادامه داد: یک نوزاد ۳۸ هفته و سه روزه با آنوس بسته نیز پس از بیهوشی به همت تیم بیهوشی به سرپرستی دکتر آهنربایی، تحت عمل جراحی باز کردن آنوس و کولستومی قرار گرفت.
ایزدی بیان کرد: پس از عمل جراحی موفق، نوزاد در بخش NICU بیمارستان طالقانی بستری شده و دارای وضعیت پایداری است.
پیش از این نیز دو نوزاد در بیمارستان طالقانی مورد عمل جراحی قرار گرفته بودند و عمل امروز سومین عمل ناهنجاری‌های نوزادان در استان ایلام محسوب می‌شود.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/