نماد آخرین خبر

اجرای طرح ملی مسکن در ۵۳ سایت کرمان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
اجرای طرح ملی مسکن در ۵۳ سایت کرمان

صدا و سیما/ مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در تمامی شهر‌های شمال استان به جز شهر کرمان تامین زمین برای افراد متقاضی طرح ملی مسکن انجام و آماده سازی اراضی در ۵۳ سایت اغاز شده است.

حافظی،  مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست خبری اعلان کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جهش مسکن، دو موضوع اصلی در دولت سیزدهم بودند. وی افزود: بعد از رکود ۱۰ ساله در حوزه مسکن، آیت الله رئیسی متعهد شد که چهار میلیون مسکن در طول چهار سال دولتش احداث شود وسهم شمال استان حدود ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ نفر بود که تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و ۷۷ هزار نفر آنها تایید نهایی شده‌اند. وی گفت: ۶۵ شهر در شمال استان کرمان وجود دارد و ۵۳ سایت نهضت ملی مسکن را در حال آماده‌سازی، در دست اقدام یا در حال اجرا داریم. حافظی عنوان کرد: تصمیم گرفته شد که در استان کرمان قطعه زمین به مردم واگذار شود و کمتر به سمت انبوه‌سازی برویم و با این اقدام مردم را در ساخت و ساز مشارکت می‌دهیم.
حافظی از تصویب افزایش تسهیلات بانکی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان در شورای عالی مسکن خبر داد و تصریح کرد: ساختمان ساخته شده داریم، اما هنوز زیرساخت‌های آنها تکمیل نشده و برای تکمیل آن به ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و مقرر شد که صندوق ملی مسکن یک سوم این بودجه را تامین کند. وی از پروژه بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام نیز سخن به میان آورد و تصریح کرد: طی دو ماه گذشته با هماهنگی که در سطح وزارتخانه انجام شد، مقرر شد اراضی این منطقه در تملک دولت قرار بگیرد و توسط دولت ساخته شود.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar