نماد آخرین خبر

پرداخت بخشی از مطالبات چایکاران شمال کشور

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
پرداخت بخشی از مطالبات چایکاران شمال کشور

صدا و سیما/ رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای خریداری شده امسال به چایکاران گیلان و مازندران امروز خبر داد.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور اظهار کرد: امروز ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات چایکاران، ارزش برگ سبز چای خریداری شده در سال ۱۴۰۳ به حساب چایکاران گیلان و مازندران واریز شد و چایکاران شمال کشور قدرسهم دولت برای خرید امسال برگ سبز چای را تا ۲۰ اردیبهشت دریافت کردند.
وی افزود: با پرداخت امروز، میزان بهای برگ سبز چای پرداخت شده به چایکاران به ۵۳۲ میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد ارزش برگ سبز چای خریداری شده امسال رسید.
رئیس سازمان چای کشور همچنین از پرداخت ۵۰ درصد سهم کارخانجات برای برگ سبز چای خریداری شده امسال خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۷۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شده که ۴۴ هزار و ۸۰۰ تن معادل ۶۴ درصد درجه یک و بقیه درجه ۲ است.
حبیب جهانساز از تولید ۱۵ هزار و ۷۷۶ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال خبر داد و افزود: ۵۵ هزار خانوار چایکار در ۲۸ هزار هکتار باغ به پرورش و تولید محصول چای ایرانی اشتغال دارند.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today