نماد آخرین خبر

هوای آذربایجان‌شرقی روز جمعه برای شرکت پرشور مردم در انتخابات مساعد است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هوای آذربایجان‌شرقی روز جمعه برای شرکت پرشور مردم در انتخابات مساعد است

ایرنا/ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای استان در روز جمعه برای شرکت پرشور مردم در دور دوم انتخابات مساعد است.

محمد امیدفر، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، در روز جمعه و در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد شد.
وی اظهار کرد: امروز (پنجشنبه) و فردا، دمای هوای استان به طور نسبی افزایش می یابد و در این ۲ روز جوی به نسبت ناپایدار به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان حاکم می شود و به خاطر شرایط فصلی و محلی احتمال بارش های پراکنده در این نواحی وجود دارد.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر شنبه تا عصر سه شنبه هفته آینده با عبور امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی، وضعیت ناپایدار جوی به ویژه برای نواحی شمالی استان پیش بینی می شود.
امیدفر، ادامه داد: در این بازه زمانی با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید در نیمه جنوبی استان، احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک در این نواحی وجود دارد.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۳۵ و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۱ و در خنک ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی گراد رسیده است.
امیدفر، افزود: دمای فعلی تبریز ۲۳ درجه سانتی گراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today