نماد آخرین خبر

نصب 32 دوربین ثبت تخلف سرعت در معابر شهر قم

منبع
ايمنا
بروزرسانی
نصب 32  دوربین ثبت تخلف سرعت در معابر شهر قم

ایمنا/ مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: راه‌اندازی ۳۲ سامانه ثبت سرعت برای سال ۱۴۰۳ توسط شهرداری قم پیش‌بینی شده است.

وحید محسنی، مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه طی یک ماه در بلوار آیت‌الله بروجردی ۷۰ هزار جریمه تخلف سرعت ثبت شده است، اظهار کرد: ماهانه ۲۵۰ هزار خودروی متخلف طی سال ۱۴۰۲ در شهر قم به پلیس معرفی شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 2 میلیون خودروی متخلف به پلیس معرفی شده است، افزود: با نصب دوربین، تخلفات رانندگی ۵۰ درصد کاهش یافته است، برای مثال قبل از نصب سامانه در بلوار غدیر طی خرداد سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تخلف به وقوع پیوسته بود که این میزان پس از نصب سامانه به‌طور چشمگیری کاهش یافت.
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: میانگین سرعت عبوری در معابر سه تا چهار کیلومتر زیر سرعت تابلوها است که نشان‌دهنده اصلاح رفتار ترافیکی در میان شهروندان است و بر کاهش میزان تصادفات اثرگذار خواهد بود.
محسنی گفت: در تونل‌های شهر قم سامانه تخلف از سرعت نصب می‌شود، به عنوان مثال در زیرگذر شهدای پرواز، شهدای امنیت و تونل غدیر تخلف از سرعت بسیار بالا است و دوربین ثبت تخلف سرعت نصب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۲ سامانه ثبت سرعت برای سال ۱۴۰۳ توسط شهرداری قم پیش‌بینی شده است، افزود: سه تونل شهدای پرواز، شهدای امنیت و تونل غدیر در اولویت قرار دارد.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday