نماد آخرین خبر

اجرای ۲۹ پروژه در بافت فرسوده شهری چهارمحال و بختیاری

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اجرای ۲۹ پروژه در بافت فرسوده شهری چهارمحال و بختیاری

تسنیم/ مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در بافت فرسوده شهری استان ۲۹ پروژه در حال اجراست که شامل مدرسه، پارک و غیره است.

خدایار باقری، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه راه در استان چهار محال و بختیاری 13 پروژه داریم اظهار داشت: احداث باند دوم تیران سامان چالشتر که دو روگذر سامان و سه راهی هفشجان در دل این پروژه قرار دارد.

وی افزود: باند دوم سه راهی بن داران، محور شهرکرد بازفت مسجد سلیمان، احداث راه اصلی فرخ‌شهر شلمزار ناغان کارون 4، راه اصلی فارسان دشتک، محور بابا حیدر چلگرد، محور حاشیه زاینده رود ، محور سورشجان سودجان، محور شهرکرد به بروجن لردگان ایذه و پروژه راه‌آهن شهرکرد سفید دشت به طول 92کیلومتر  جزو پروژه‌های راه در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه راه در دولت سیزدهم 26 هزارو 752 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه راه و شهرسازی استان بود که در حوزه ساختمان‌های دولتی که تماما از اعتبارات استانی است 263 میلیارد ریال اعتبارات بود که در مقایسه با سنوات گذشته 400 برابر رشد داشت که بالای 70 درصد محقق شد.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم 2600متر تونل حفاری و 3 پل بزرگ روگذر احداث شد.در حوزه ساختمان نیز 23 پروژه در استان داریم که در حوزه اداری، فرهنگی و ورزشی هستند.

باقری گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن تکلیف استان 57 هزار  149 واحد بود که برای  32هزار واحد زمین تامین شد. در بحث مسکن حمایتی تکلیف دولت 25هزار واحد بود که تا کنون عملیات اجرایی در 9 هزار و 500 واحد شروع شده و بزودی 3هزار واحد دیگر شروع می‌شود.

وی مطرح کرد: در بحث مسکن خودمالکی تکلیف ما 10هزار واحد بود که تاکنون یک هزار و 551 واحد عملیات احداث انجام و واحدها تکمیل شد. در موضوع بازآفرینی شهری  عملیات اجرایی یک هزار و 666 واحد شروع شده و بخش اعظم آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 13 هزار و 870 نفر در استان ثبت نام کردند که برای 1794 خانواده زمین در نظر گرفته و بعضاً تحویل داده شد.عملیات اجرایی از 43شهری که داریم در 13شهر شروع شده است و در 31شهر تامین زمین شد و در 22 شهر عملیات آماده سازی شروع شده است.

وی گفت: در بحث بافت فرسوده شهری 29 پروژه داریم که شامل ساخت پروژه معرفی شهری از مدرسه، پیاده‌رو، پارک و غیره است و 4838 تن قیر در بافت فرسوده به شهرداری‌ها دادیم که در سال 1402 نسبت به سال 1401 میزان 280 درصد رشد داشته است. در حوزه نمای شهرسازی 14شهر در محدوده بافت فرسوده شناسایی و طرح مصوب ابلاغ شد. در 5 شهر طرح جامع، در دو شهر طرح تفصیلی و در 7 شهر طرح هادی ابلاغ و 3منطقه نمونه گردشگری مصوب و ابلاغ شد.

باقری بیان کرد: اعتبارات ملی راه و ساختمان استان در دولت سیزدهم 62 هزار و 265 میلیارد ریال بود که 70 درصد تخصیص داده شد و 337 میلیارد ریال اعتبارات استانی بود که 70 درصد تخصیص یافت.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday