نماد آخرین خبر

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان بوشهر

منبع
مهر
بروزرسانی
وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان بوشهر

مهر/ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا پنج روز آینده احتمال خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد و نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان بوشهر، وجود دارد.

طلیعه محمدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی به‌تناوب تا فردا در سطح استان بوشهر و روی دریا ادامه دارد و طی این مدت دریا در برخی ساعات مواج خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از روز یکشنبه، مجدداً با افزایش نسبی سرعت وزش باد، سواحل و فراساحل استان در برخی ساعات به‌تناوب مواج پیش‌بینی می‌شوند.
وی گفت: از امروز تا پنج روز آینده احتمال خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد و نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان، وجود دارد.
محمدی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت، در برخی ساعات در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۸ تا ۴۶ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar