نماد آخرین خبر

هشدار در خصوص افزایش گرد و غبار در اصفهان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار در خصوص افزایش گرد و غبار در اصفهان

ایسنا/ بر اساس تازه‌ترین اطلاعیۀ هواشناسی اصفهان از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۴ تا ۱۶ تیرماه) هوای اصفهان با وزش باد و افزایش گرد و خاک همراه خواهد بود.

ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیۀ جدید خود و در بررسی هوای اصفهان در روزهای پیش رو درخصوص وزش بادهای شدید و تندبادها و نیز فعال‌شدن کانون‌های گرد و خاک هشدار داد.
در اصفهان و به‌طورکلی در نقاط شرقی و شمالی استان احتمال بالارفتن شاخص کیفیت هوا و قرارگرفتن در وضعیت ناسالم یا نارنجی (۱۰۱ تا ۱۵۰) وجود دارد. گفتنی است که کاهش کیفیت هوا در نیمۀ نخست روزهای مذکور بیشتر خواهد بود.
با توجه به احتمال وجود مخاطراتی مانند کاهش دید، اختلال در راه‌های ارتباطی مناطق شرقی استان، سقوط اشیاء و آسیب‌دیدن سازه‌های موقتی از مردم خواسته می‌شود که مراقبت و دقت بیشتری در آمدوشدها داشته باشند. مخصوصاً در نیمۀ نخست روزهای چهاردهم تا شانزدهم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.
به‌علاوه توصیه می‌شود که در مناطق یادشده از جابه‌جایی با گلایدر و بالگرد ممانعت شود و تردد جاده‌ای نیز با نهایت دقت و احتیاط صورت گیرد. کشاورزان نیز این چند روز را به‌منظور سم‎‌پاشی و ریختن محصول انتخاب نکنند. همچنین از رانندگان خواسته می‌شود که از پارک خودروهای خود در کنار درختان کهنسال یا ساختمان‌های نیمه‌تمام خودداری کنند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today